איכות הסביבה - כיצד להציל את סביבתנו

1.שמירה על הסביבה מתחילה במשפחה
המשפחה היא בית הספר הראשון ללימוד הסביבה במובן הנכון. בני משפחה יכולים להעביר לילדים את השיעורים הנכונים בשמירה על איכות הסביבה באמצעות איורים רבים. האחריות של כל צמח בבית יכולה להינתן לכל אחד מחבריו, במיוחד לילדים. יידעו את שמות העצים והצמחים ושתפו דברים ספציפיים הקשורים אליהם. יש לגדל בעלי חיים בבית כך שילדים יפתחו קשר איתם. יש לתת להם גם פרויקטים , הם צריכים להשתחרר ממשחקי מחשב, והשבי בחדרים.

2.הפשטות מעוררת החיים

הייתה תקופה בה ילדים נהגו לקיים יחסים עמוקים עם צמחים, פרפרים וציפורים. פירות נקשרו גם הם למזג האוויר. אך בימינו, ביטויים כמו 'פירות העונה' אינם מיושנים. חומות האבן של הציוויליזציה לא רק התפלגו, אלא בלעו אמיתות, יושר ואדמת חיים. הדיבורים על 'שימוש וזריקה' עברו מחפצים נטולי חיים לאורח החיים שלנו. נראה כי חיים פשוטים אבדו איפשהו, עלינו ללכת על אורח חיים פשוט להפחתת טביעת הרגל הפחמית. ראשית, בכל פעם שאתה יוצא מהחדר, עשה זאת ככלל לכבות מכשירי חשמל.
3.שמור את היער

צמיחת התעשיות נחשבת בדרך כלל כבסיס להתפתחות. חקלאות והשקיה מודגשות לייצור מזון, אך לא מספיק מוקדשת להבנת החשיבות של עושר היער. יערות נחשבים רק למקיפים את האדמה שניתן לקצור לחקלאות. החקלאות שימשה גם לחיתוך עץ; עצים נכרתו ללא הבחנה; באופן כללי, יש גישה אפתטית לצורך להחליף אותם בעצים חדשים. לפיכך, אנו נעשינו עניים מבחינת עושר היער, ואנו עומדים בפני הרבה מההשלכות הקשות שלה על הסביבה.

אם כדור הארץ נשאר ירוק בעזרת נטיעת עצים, אז לאדם יש יתרונות רבים ישירים ועקיפים. החל מדלק ועץ ועד פרחי פירות, תרופות, מיזוג אוויר, איזון גשמים, דשנים אורגניים, מניעת סחף אדמה, שיטפונות וכלה במתן מחסה לציפורים שאוכלות חרקים להגנה על יבולים, ישנם אינספור יתרונות. כפי שכתב הבוטנאי הסקוטי רוברט צ'יימברס, אם היער ייהרס, אז יהיה מחסור במים, פוריות הארץ תקטן ותפוקת הגידולים תקטן, בעלי החיים ימותו, הציפורים ייפלו. קללת השמדת היער תיצור חמישה עוצמות איומות הן - שיטפון, בצורת, חום, רעב ומחלות. אנו משמידים בשוגג את עושר היער ומאבדים יותר ממה שאנחנו מוצאים ממנו.

4.לשתול יותר ויותר עצים
עצים הם המקור הגדול ביותר לחמצן. בתהליך הפוטוסינתזה, צמחים פולטים את החמצן החיוני ביותר. בדרך זו עצים מספקים את הבסיס לחיי האדם. מלבד זאת, הצמחייה מהווה גם את תזונת היצורים. הפלורה מספקת לנו הזנה.
עלינו לגדל, במקום לחתוך עצים. יש להכין צמח כמתנה בהזדמנויות ספציפיות. אם כל אדם שותל עץ, הסביבה הייתה משתפרת משמעותית. האוויר יהיה נקי יותר, מספר העצים יגדל והזיהום, ההתחממות הגלובלית ואפקט החממה יצטמצמו.
למען האמת, לצמחים ועצים יש חשיבות רבה לבני אדם. הם הבסיס לחיי אדם, אך כיום האדם מזניח אותם בכך שאינו מבין את משמעותם ואת השימוש בהם. במבט על היתרונות המשניים מהם אנו מנצלים אותם ללא הרף. עלינו לשתול עצים רבים ככל שנכרת, אך זה לא קורה ומספרם הולך ופוחת. כתוצאה מכך, בעיות רבות צצו לפני האנושות.

Comments

Popular posts from this blog

Debating the Obama Presidency by Steven E. Schier

יעילות - טיפים להגברת היעילות התפעולית

יעילות - שימוש בטכנולוגיה לשיפור היעילות בארגונך