מניות - חדש בקרנות נאמנות? טיפים למתחילים

Shutterstock


נכתב בהשראת: המנט רוסטאגי

ראשית לפני הכל

הדבר הראשון שבעל המנייה השואף לעשות הוא לקבוע איזה סוג תיק הוא רוצה לבנות. במילים אחרות, להחליט על הקצאת הנכסים הנכונה. הקצאת נכסים היא שיטה שקובעת כיצד תשקיעו את כספכם בהשקעות שונות בעזרת התערובת הנכונה של קבוצות נכסים שונות. זכרו, סוג האבטחה שבבעלותכם, כלומר הון עצמי, חוב או שוק כסף, הוא הרבה יותר חשוב מהביטחון המסוים עצמו.


גורמים נוספים שצריך להבין כדי לתרגל הקצאת נכסים. הם גיל, עיסוק, מספר הנפשות במשפחה. בדרך כלל ככל שאתה צעיר יותר, כך תוכל להשקיע יותר סיכון להשגת תשואות מעולות.

כיצד לבחור את הקרנות הטובות ביותר?

בשלב הבא, התמקדו בבחירת הקרנות המתאימים. המפתח הוא לבחור את הקרנות על בסיס פילוסופיית ההשקעה שלהם ועקביות מבחינת התשואות. כדי להבטיח שאתה בוחר את סוג הכספים המתאים לצרכים שלך, שקול להלן:

קבע מהן היעדים הכספיים שלך.

האם אתה משקיע לפרישה? חינוך לילדות? או להכנסות שוטפות?

שקול את מסגרת הזמן שלך. האם אתה צריך כסף בעוד שלושה חודשים או שלוש שנים? ככל שאופק הזמן שלך ארוך יותר, כך יתכן שתוכל לקחת סיכון רב יותר.

איך אתה מרגיש לגבי סיכון? האם אתה יכול לסבול את העליות והמורדות של שוק המניות לאפשרות לתשואה גבוהה יותר? זה הכרחי לדעת את סובלנות הסיכון שלך. זה יכול להיות מדריך לבחירת התוכניות הנכונות. זכור, ללא קשר לתשואות הפוטנציאליות, אם אינך מרגיש בנוח עם סוג נכסים מסוים, עליך לשקול אפשרויות אחרות.

זכרו, לכל הגורמים הללו תהיה השפעה ישירה על הקרן שתבחרו ועל התשואה שתוכלו לצפות לקבל. אם אתה משקיע לטווח ארוך עם רצון קטן לסיכון ומחפש תשואות כדי לנצח את האינפלציה, קרנות המניות הן הדבר הטוב ביותר שלך. חברות מציעות מגוון תוכניות מכוונות הון ומניות למתחילים, הגיוני להתחיל במספר קרנות קטנות ספציפיות ועם הניסיון להגדיל את הכמות ורמת הסיכון.

הישאר במעקב תמידי

מילוי טופס בקשה וכתיבת צ'ק זה לא סוף הסיפור. חשוב לא פחות להשגיח על ביצועי ההשקעות שלך. בעוד שיש יועץ מוסמך ומקצועי עוזר הן מבחינת קבלת ההחלטה הנכונה והן מבחינת מדידת הביצועים, הגיוני לדעת כיצד לעשות את עצמך בעזרת מעט מקורות אלה:

קרא מידע רב ככל הניתן שיעזור לך להכיר טוב יותר את שוק ההשקעות: 

אנשי משרד החברות מפרסמים גיליונות עובדות חודשיים ועלוני רבעון הכוללים מידע על תיקי השקעות, דוח ממנהל הקרן וסטטיסטיקת ביצועים לגבי התוכניות המנוהלות על ידה. יתרה מזאת, ניתן ללמוד רבות ממעקב אחר אינסוף כלי תקשורת המסקרים ונותנים את דעתם בתחום הכלכלה וההשקעות.

Comments

Popular posts from this blog

Debating the Obama Presidency by Steven E. Schier

יעילות - טיפים להגברת היעילות התפעולית

יעילות - שימוש בטכנולוגיה לשיפור היעילות בארגונך