איכות הסביבה - הצלת הסביבה בחמישה טיפים פשוטים

נכתב בהשראת :אוצ'אל עוואתי

 

1. חסוך משאבי טבע 

הרזרבות של אנרגיה כמו פחם ונפט מוגבלים. מיצנו את העתודות הללו על ידי השימוש בהן ברשלנות ועכשיו הגיע המצב שרק כמות קטנה יחסית עוד נשארה. מה שאנחנו יכולים לעשות זה לעקוב אחר הרעיון של שימוש בר-קיימא ולהשתמש במשאבים אלה בחכמה ובשיקול דעת. אנו יכולים לסמוך על צורות האנרגיה המתחדשות האחרות ולהפעיל פחות לחץ על הלא-מתחדשות. עם זאת, אסור לנו להתייחס לשמורות המתחדשות כנכס משלנו ואסור לבזבז אותן מדי. בדרך זו אנו יכולים לחסוך את המשאבים הטבעיים שלנו לעצמנו וגם לדורות הבאים שלנו.


2. איסוף מי גשמים

למרות שמים הם משאב טבע מתחדש, עם זאת השימוש והבזבוז במים ברשלנות החלו את בעיית משבר המים בכמה מדינות. האשמה הגדולה ביותר שלנו היא שאנחנו מתחילים לקחת דברים כמובנים מאליהם, במיוחד אלה שזמינים לנו. עם זאת, הצורך של שעה זו הוא להתחיל לקחת נושא זה ברצינות ולנסות לחסוך מים בכמה שיותר דרכים. אחת הדרכים הטובות והקלות ביותר לעשות זאת היא איסוף מי גשם במאגרים, ֿ וברמה ראשונית מאוד בגגות שלנו כך שישמשו למטרות אחרות בבתים שלנו כמו השקיית צמחים, שטיפת כלים וכו '.

3 צמצום זיהום

זיהום הוא אחת הבעיות העיקריות של הסביבה. כל מיני סוגים שאם זיהום כמו אדמה, אוויר ומים פועלים להרוס את כדור הארץ היפה שלנו ולהפוך אותו לא מתאים לחיות בו בנוחות. עם זאת, רק בני אדם הם האחראים לזיהום שכן הם האחראים להפצתו. השימוש במקררים, מזגנים, מיקרוגל, מפעלים, תעשיות כלי רכב וכו' תורם לגרימת זיהום אוויר. פריקת פסולת ממפעלים, השלכת אשפה לגופי המים מובילה לזיהום מים. עלינו להבין כי פעולותינו אינן מהוות רק איום על הסביבה, אלא בסופו של דבר היא הופכת את כדור הארץ לא כשיר לחיות בו. לפיכך, עלינו להפסיק לעסוק בפעולות  כאלה לפחות ברמה שלנו כדי לסייע בהפחתת הזיהום.

4. מחזור

מחזור המוצרים הוא הדרך הטובה ביותר לשימוש חוזר בחפצים בדרכים שונות. זהו תהליך הפיכת חומר פסולת לחומרים חדשים ושימושיים. אפשר לראות בכך אלטרנטיבה לפינוי פסולת, שכן אנו יודעים כי סילוק פסולת, במיוחד חפצים שאינם מתכלים, מלחיץ את הסביבה במידה רבה. תהליכי פינוי הפסולת כמו שריפה והטמנה גורמים נזק אדיר לסביבה בצורה של זיהום אוויר וקרקע. על ידי מחזור, אנו יכולים להשתמש באותו אובייקט שוב ​​ושוב בצורות שונות וכתוצאה מכך ניתן יהיה להוריד את הייצור של חומרים כמו פלסטיק.

5. הפיצו מודעות

עבודה ברמה האישית לשמירה על הסביבה שלנו מסייעת רבות. עם זאת, עלינו גם לצאת מרמת הנוחות שלנו ולנסות להפוך אחרים מודעים לנוהגים המובילים לשפלת הסביבה. עלינו לנקוט מאמצים נוספים בכדי להפיץ מודעות זו לחלק הפחות משכיל ופחות חשוף בחברה. אם כולם מאיתנו יתחילו לעשות את חלקנו בשמירת הסביבה, האדמה שוב תהפוך לאותו מקום יפה ובריא לחיות בו.

Comments

Popular posts from this blog

Debating the Obama Presidency by Steven E. Schier

יעילות - טיפים להגברת היעילות התפעולית

יעילות - שימוש בטכנולוגיה לשיפור היעילות בארגונך