איכות הסביבה -שמירה על איכות הסביבה וחיסכון כספי

נכתב בהשראת: הולי ג'ונסון

שימוש חוזר או שימוש מחדש הכל

דרך אחת קלה לעזור לסביבה היא להימנע מרכישת מוצרים חדשים בכל עת שניתן. קל יותר לומר מאשר לעשות, אני יודע, אבל זה לא בלתי אפשרי. אתה רק צריך להיכנס להרגל של שימוש חוזר ושימוש  מחדש של דברים שכבר יש לך, בין אם מדובר על ארון הבגדים שלך, עיצוב הבית או כל דבר אחר.לפני שאתה קונה משהו חדש, תסתכל על מה שכבר יש לך. רוב הסיכויים שיש לך משהו שניתן להשתמש בו בדרך חדשה, או לפחות להשתמש בו באופן זמני כדי לבצע דבר מה.

לווה (ושתף) דברים

אפשרות נוספת כשאתה זקוק למשהו: לווה אותו. אני לא מדבר רק על שאילת ספרים מהספרייה או כוס סוכר מהשכן שלך - אני מדבר גם על הדברים הגדולים.
כאשר אתה זקוק לסולם או לכלי חשמל, לדוגמה, בדוק עם אתה יכול לשאול דבר זה מאחד ממכרייך (משפחה ,חברים וכו'). דברים שאפשר לשאול - קישוטים, אופניים, או אפילו כלי נגינה. כמובן שזה עוזר אם אתה מסכים להלוות מדי פעם את רכושך לאחרים.
אף אחד לא משתמש בכל מה שיש בבית שלו - 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה. זה כל הרעיון שמאחורי "כלכלת השיתוף" שדרבן חברות שצומחות במהירות כמו Uber, Lyft, SPOTו- Airbnb. אז לפני שאתה קונה, בדוק אם אתה יכול לשאול. אתה יכול לחסוך כסף רב בעקבות זאת.

השתמש במפיות בד

שימוש בעשרות מגבות בד ומפיות מוביל לכביסה שלהם בשימוש חוזר, וכך לפסולת מים. אז מה עושים כדי שבאמת שימוש זה יהיה חסכוני יותר ממפיות חד פעמיות ? התשובה היא פשוטה. שמור שקית עבור כל מגבות הבד שאתה משתמש בחדר הכביסה שלך וזרוק אותן לכביסה מדי שבוע כשאתה שוטף מגבות. מפיות בד וסמרטוטים לא תופסים מקום רב, ולכן לא צריך להשפיע במידה רבה על העומס שלך, אם בכלל.

גדל אוכל משלך

דרך אחת לקצץ באופן דרסטי במשלוח ובאנרגיה המשמשת להעברת פירות וירקות טריים מאזור אחד לאחר היא להפחית את הביקוש על ידי גידול מזון משלך במקום זאת. גם אם תתחיל בקטן, זה יכול להשפיע. אם המשפחה שלך אוכלת ממאכל מסויים הרבה - למשל עגבניות - אתה יכול אפילו לגדל גן קטן למטרה זו בלבד.
כך או כך, גינה יכולה להשתלם יפה ברגע שתספוג את עלויות ההתחלה ותתחיל לייצר תוצרת טרייה משלך. 

הפסיקו לבזבז כל כך הרבה על אוכל

אם כבר מדברים על חיסכון בכסף בתחום המזון, דרך אחת קלה להפחתת עלויות המזון לבזבוז פחות היא לרכוש ולצרוך פחות מזון מלכתחילה. בגלל חוסר יעילות באופן הייצור והאוכל של המזון, האשמה לא נופלת עלינו בלבד. עם זאת, אנו יכולים לעשות את חלקנו על ידי שימוש ובזבוז פחות מזון בבית ובעבודה. יצירה ושימוש בתוכנית ארוחה בסיסית היא דרך נהדרת להימנע מביצוע רכישות מזון מיותרות, כמו גם ללמוד להקפיא מזון. אפשרות נוספת: לבשל חלקים קטנים יותר מהמאכלים האהובים עליכם מלכתחילה. אתה עלול בסופו של דבר לבשל לעתים קרובות יותר, אבל זה יכול להוביל לחיסכון והרבה פחות בזבוז לאורך זמן.

Comments

Popular posts from this blog

Debating the Obama Presidency by Steven E. Schier

יעילות - טיפים להגברת היעילות התפעולית

יעילות - שימוש בטכנולוגיה לשיפור היעילות בארגונך