איכות הסביבה - איך אפשר לעזור לסביבה להפוך ליותר ירוקה


 נכתב בהשראת :כריסטבל טומולה.
1. לאכול פחות בשר
אכילת פחות בשר עשויה לא רק לתרום לבריאות הכללית טובה יותר, אלא שהיא גם טובה לכוכב הלכת. מחקר משנת 2009 מצא כי 80% מכריתת יערות האמזונס  קשורה לחוות בקר. מחקר נוסף שנערך על ידי אוניברסיטת מינסוטה, מצא הוכחות לכך שהרגלי אכילת הבשר שלנו תורמים להיערכות, כמו גם לפליטת גזי חממה ולמחסור במים. אולם כדי לגרום להשפע מספיק גדולה, האדם הממוצע צריך לאכול 75% פחות בקר וחצי ממספר הביצים שהם צורכים בדרך כלל, לפי חוקרים מאוניברסיטת מינסוטה. אם ההפחתה הזו גדולה מדי, אז המלצה צנועה יותר היא שתי מנות בשר בשבוע. הקיץ, עם שפע הפירות והירקות הטריים, הוא הזמן המושלם להתחיל.
2. אכלו אוכל מקומי
שווקי חקלאים והתוצרת העונתית הגיעה לשיאה במהלך הקיץ. הם גם דרך נהדרת לאכול בריא, תוך כדי עזרה לסביבה. בניגוד למזון שתמצאו במכולת, אכילה מקומית תפחית את כמות האנרגיה שהוצאו להובלת הסחורה. אכילת אוכל אורגני גם ממזערת את ההשפעה על הסביבה על ידי צמצום כמות הכימיקלים שעלולים לזהם את המים או האדמה.
3. קומפוסט
כ- 30% ממה שאנחנו זורקים ניתן לקומפוסט במקום להסתיים במזבלות. כאשר קומפוסט, שאריות מזון ופסולת בחצר מעשירות את האדמה ומקטינות את הצורך בדשנים כימיים. זה גם מקטין את טביעת הרגל הפחמית שלנו על ידי הפחתת פליטות מתאן מהאשפה. שתי הקטגוריות של הקומפוסט כוללות חום (כמו עלים מתים, ענפים וענפים) וירקות (כמו גזרי דשא, פסולת ירקות, שאריות פרי, וגני קפה).
4. צעידה  ורכיבה על אופניים ֿ
כלי רכב מנועיים אחראיים על קרוב ל 80% מפחמן חד חמצני ו 55% מפליטת תחמוצת החנקן, אחת הדרכים להילחם בבעיה זו היא לרכב על אופניים יותר, במיוחד בהתחשב בעובדה שרבע הנסיעות ברכב באורך של פחות מקילומטר. הקיץ הוא הזמן המושלם לנקוט בשיטות תחבורה ידידותיות יותר לסביבה, והן גם דרך נהדרת להתאמן ולהשפיע לטובה על בריאותכם.
5. מצא דרכים יצירתיות לחסוך במים
ישנן דרכים רבות לחסוך מים מדי יום, החל ממקלחות קצרות יותר ועד תיקון ברזים דולפים. אבל ישנן דרכים שאולי אינך חושב עליהן לחסוך יותר H2O. בזמן הנוכחי ומעבר לכך, תוכלו להיות יצירתיים על ידי איסוף המים בהם אתם משתמשים תוך שטיפת פירות וירקות להשקות הצמחים והשיחים שלכם. ניתן לעשות את אותו הדבר עם המים הישנים שחיית המחמד שלך לא שתתה כשאתה נותן לה מים חדשים. המדשאות שלנו יכולות להיות שחומות בקיץ, אך לעיתים קרובות בזבוז להמשיך להשקות אותן כדי להישאר ירוקות.

Comments

Popular posts from this blog

Debating the Obama Presidency by Steven E. Schier

יעילות - טיפים להגברת היעילות התפעולית

יעילות - שימוש בטכנולוגיה לשיפור היעילות בארגונך