איכות הסביבה - איך אנו יכולים לעזור לסביבה ?

1. השתמשו במוצרי ניקיון ידידותיים לסביבה

אין יותר סיפוק מאשר מטבח שטוף ונקי. אך יש להיזהר מהאקונומיקה - מוצרי ניקוי ביתיים נפוצים הם בין מספר המזהמים שעלולים לפגוע בסביבה ובבריאות האדם. בפעם הבאה שדחוף לך להיפטר מאותם כתמי כיריים, שקול לרכוש מוצרי ניקוי ידידותים לסביבה מוצרי ניקוי בלתי רעילים (שעובדים בדיוק כמו החומרים המלאים בכימיקלים) או לבצע מחקר כדי למצוא את הסוכנים הידידותיים ביותר לסביבה.

2. היה ידידותי לסביבה

אל תשתגע מהמידע הבא, אך ה- FDA לא ממש מסדיר את המרכיבים ברוב מוצרי הטיפוח האישיים (איפור, בושם, קרם וכו'). ורבים מהמוצרים הללו מכילים כימיקלים שעלולים להיות מסוכנים לבני אדם ולסביבתם. מוצרים מסוימים מכילים גם שמן דקלים, משאב סביבתי חשוב שאנו משתמשים בו יותר מדי. לפני שאתה משתמש במוצר קוסמטי כזה או אחר, התבונן במידע הבטיחות עבור כמה פריטי טיפוח נפוצים. ואז בחר פריטים עם רכיבים ידידותיים יותר לגופך ולסביבתך (ותמוך בחברות שמייצרות אותם).

3. בחר במוצרים משומשים

בסדר, אז יש כמה דברים שאנחנו מעדיפים לא לעשות בהם שימוש חוזר, מברשות שיניים ותחתונים ביניהם. אך פעמים רבות ניתן לחסוך כסף ולשמור על כדור הארץ על ידי רכישת מוצר משומש טוב במקום מוצר חדש. קניית מוצרים משומשים פירושה הפחתת זיהום הסביבה מכיוון שמוצרים חדשים בדרך כלל נשלחים ברחבי העולם. בנוסף, מוצרים משומשים בדרך כלל מגיעים עם פחות אריזה.

4. אמור להתראות לבקבוק החד פעמי

בכל שנה 17 מיליון חביות נפט משמשים לייצור בקבוקי מים חד פעמיים. ניתן לפתור ולצמצם בעיה זו ע"י קניית בקבוק רב פעמי שיהיה ניתן לבצע בו שימוש חוזר.

5. השתמשו במכשירים שפחות מבזבזים אנרגיה

בעוד שאנחנו לא מציעים שאף אחד ינתק מהחשמל את המקרר ומכונת הכביסה שלו , כדאי לציין כי מכשירים מודרניים חסכוניים יותר באנרגיה משמעותית מאלו שיוצרו אפילו לפני 10 שנים. בעת רכישת מכשיר חדש, חפש את התווית Energy Star, שקול מוצרים הפועלים על גז טבעי במקום חשמל, והימנע מרכישת מכשירים גדולים ממה שאתה צריך (כמו מזגנים גדולים ומקררים).

6. תשמור על  העצים

בימינו אנו ברי מזל אם אנו באמת זוכרים כיצד לכתוב עם עט ונייר. אך כאשר אנו רוכשים מוצרי נייר, עדיף לחפש תוויות המציינות כי פריט נוצר בשיטות בר קיימא, כלומר הוא מגן מפני התחממות כדור הארץ והשמדת חיות הבר. אותו דבר קשור לרכישת מוצרי עץ (כמו רהיטים בית שונים) .

Comments

Popular posts from this blog

Debating the Obama Presidency by Steven E. Schier

יעילות - טיפים להגברת היעילות התפעולית

יעילות - שימוש בטכנולוגיה לשיפור היעילות בארגונך