איכות הסביבה - הדרכים המובילות להצלת סביבתנו

נכתב בהשראת :אוצ'אל עוואתי


1. גדל יותר עצים

לא רק שעצים עוזרים לטיהור האוויר סביבתנו, אלא גם מועילים במיליון דרכים אחרות, שאחת מהן היא בקרת אקלים. כידוע כי גזי חממה הרעילו את האוויר והובילו גם לדלדול שכבת האוזון של האטמוספרה אשר גרם לעליית הטמפרטורה. עצים תורמים לשמירה על איכות האוויר על ידי פליטת חמצן ובכך מצמצמים את אפקט החממה מהאטמוספרה. כתוצאה מכך עצים מצילים אותנו מתנאי מזג אוויר קיצוניים. בזמן האחרון אנשים מודעים יותר ליתרונות של נטיעת עצים מכיוון שמספר משימות ותוכניות מאורגנות על ידי ממשלות מדינות שונות וכן על ידי האו"ם. 

2. אמור לא לפלסטיק

פלסטיקה הם חומרים שאינם מתכלים שאינם מתפרקים מעולם. פלסטיקה גורמת לזיהום אדמה רב ומוכחת גם כקטלנית עבור בעלי חיים כאשר הם בולעים שקיות. זה חונק את מערכת הנשימה שלהם וכתוצאה מכך הם מתים מחנק. גם שריפת פלסטיק גורמת לייצור גזים רעילים ורעילים ביותר המזיקים לבני אדם לשאוף. עלינו להפסיק את השימוש בפלסטיקה הזמינה בצורת שקיות, צעצועים וחפצים אחרים לשימוש יומיומי ולפנות לאפשרויות טובות יותר כמו שקיות יוטה או שקיות נייר, צעצועים מחימר וכו ', אשר גם ידידותיים לסביבה.

3. השתמש במקורות אנרגיה חלופיים

פחם ונפט הם שני מקורות האנרגיה החשובים שמשמשים אנשים בתחבורה, להשיג חשמל, בתעשיות ובמפעלים וכו'. עם זאת, עלינו לקחת בחשבון גם את ההשפעות המזיקות של שימוש במקורות אנרגיה אלה. הגזים שנפלטים במהלך בעירה של פחם ונפט אחראים להגדלת רמת הפחמן הדו-חמצני באטמוספרה שתורם מאוד לירידת שכבת האוזון ובכך מסתכם בהעלאת הטמפרטורה. עלינו לפנות לצורות אנרגיה אחרות כמו אנרגיית רוח, אנרגיה סולארית, אנרגיה גיאותרמית וכו .

4. השימוש תחבורה ציבורית

במודרניזציה שהביאה שינוי ניכר באורח החיים של אנשים וכתוצאה מכך אנשים פונים לאופני חיים נוחים ומפוארים יותר. בעלות על רכבים אישיים כעת אינה מוגבלת יותר ֿ; אלא שזה הפך לסמל סטטוס. אנשים בימינו מחזיקים יותר מכוניות ממספר בני המשפחה בבית וזה ללא ספק הותיר רושם שלילי על הסביבה. הגזים שיוצאים מהרכבים על ידי בעירה של דלקים מוסיפים לזיהום האוויר עוד יותר. לפיכך, עדיף להשתמש בתחבורה ציבורית לצורך מעבר למקום העבודה כדי להפחית את הלחץ על הסביבה.

5. תתחשבו בסביבה

השלכת עטיפות, אשפה ופסולת אחרת בסביבתך מסתכמת בגידול של חיידקים האחראים לגרימת מספר מחלות ולזהמת האוויר בסביבה. פסולת שזורקת מכילה גם פריטים לא מתכלים שנשארים שם בסביבה ולעיתים מגיעים אל גופי המים ומשמידים גם את החיים שם.

Comments

Popular posts from this blog

Debating the Obama Presidency by Steven E. Schier

יעילות - טיפים להגברת היעילות התפעולית

יעילות - שימוש בטכנולוגיה לשיפור היעילות בארגונך