איכות הסביבה - דרכים בהן תוכלו להציל את כדור הארץ בזמן הקרוב


 נכתב בהשראת :כריסטבל טומולה.
קיץ עשוי להיות הזמן האהוב על אנשים רבים בשנה, אך זה לא בהכרח הזמן הטוב ביותר לכוכב הלכת שלנו. עם עליית הטמפרטורות, כך גם השימוש באנרגיה ובמים שלנו, כמו גם טביעת הרגל הפחמנית שלנו. אבל ישנן דרכים בהן נוכל להילחם בתקופה מלחיצה זו של השנה עבור כדור הארץ שלנו. עם כמה צעדים פשוטים - קל להיות ידידותי לסביבה ועדיין ליהנות מקיץ מהנה.

לא ניתן להציע רשימה ממצה של דברים שתוכלו לעשות כדי לסייע בהגנה על הסביבה, אך לפניכם רשימה קצרה של דברים קלים יחסית שתוכלו לעשות כדי לכווץ את טביעת הרגל הפחמית שלכם, להוביל לפעולות ירוקות יותר וליזום שינוי בקנה מידה גדול יותר. ברמה הממלכתית, חלק מהמדינות רחוקות בהרבה מאחרות.

1. הימנע ממוצרים חד פעמיים לבישולים חיצוניים ופיקניקים
שימוש בכוסות ומפיות חד פעמיים עשוי להוות בחירה טובה לניקוי קל, אך לא בכל הנוגע לסביבה. הקיץ מביא עמו הזדמנויות רבות - מפיקניקים לימים בחוף הים ועד המנגל הקלאסי - לשימוש בכלי אכילה חד פעמיים. עם זאת, על ידי ביצוע כמה שינויים קלים במפגש הבא שלך, אתה יכול להשפיע מאוד על כדור הארץ - ומבלי לוותר לחלוטין על הנוחות. במקום מוצרים חד פעמיים מפלסטיק, תוכלו להשתמש בצלחות רב פעמיות, כלי עץ, כוסות סיליקון, שקיות זבל שעברו קומפוזיציה ועטיפות מזון לשימוש חוזר העשויות מעוות דבורים.
2. השתמש בבקבוקי מים לשימוש חוזר במקום בקבוקים חד פעמיים
יכול להיות שיהיה קל יותר פשוט לקנות בקבוק מים מהחנות בפינה, אבל כל בקבוקי הפלסטיק החד פעמיים האלה יכולים לעלות לנו מחיר - וחשוב מכך - כדור הארץ עלול לשלם מחיר כבד. בקבוקי פלסטיק חד פעמיים מייצרים מיליארדי קילו פסולת בכל שנה ברחבי העולם, ומשפיעים על חיות הבר, איכות האוויר ואספקת המים. ישנן כיום אפשרויות כמעט בלתי מוגבלות לבקבוקי מים - החל מפלסטיק בטוח ללא BPA-כימית - ועד גרסאות זכוכית ופלדת אל חלד.
3. קניית מוצרים יד שנייה
חנויות יד שניה , זה גם זמן טוב למצוא מוצרים חדשים לבית שלכם. קניית יד שנייה טובה לסביבה. על פי מחקר שנערך ב 2016, מייצרים פחות פריטים חדשים, מה שמביא לפחות מים בשימוש, להפחתת הפסולת ופחות פליטות פחמן.
4.יבוש כביסה בשמש.
תליה של כביסה לייבוש במקום שימוש במייבש לא רק חוסכת אנרגיה וחוסכת בחשבון החשמל שלך, אלא גם יש יתרונות אחרים. שימוש בחבל כביסה יכול לחסוך מעל 1000 שקל לשנה בחשבונות החשמל. להפחתת השימוש במייבש יש גם את היתרון הנוסף להפחתת הבלאי של הבגדים שלך. אור השמש יכול אפילו לעזור להלבין ולחטא כביסה. ובנוסף, אתה מבלה יותר זמן בחוץ בתהליך תליית הכביסה.
5. השתמש בחיפוי חלונות יעיל לחסכון בחשמל
בקיץ אנו משתמשים בדרכים שונות לצינון הבתים שלנו כמו מאווררים ומערכות מיזוג אוויר. אך חיפוי חלונות יעיל יכול לעשות דרך ארוכה לקראת הפחתת השימוש באנרגיה וחשבון החשמל שלנו. במהלך חודשי הקיץ הטמפרטורה הגבוהים אור השמש הנופל על חלונות דו-חלוניים סטנדרטיים נכנסים ויוצרים חום. כמה מהאפשרויות הטובות ביותר לשמירה על השמש הן וילונות עם אריגה סגורה או פתוחה בצבע בינוני, עם גב פלסטיק לבן. יש לתלות את הווילונות קרוב ככל האפשר לחלון. סוככים יכולים להפחית את החום הסולארי בעד 65% על חלונות הפונים דרומה ו 77% על חלונות הפונים מערבה, והם עובדים בצורה הטובה ביותר בצבעים בהירים.

Comments

Popular posts from this blog

Debating the Obama Presidency by Steven E. Schier

יעילות - טיפים להגברת היעילות התפעולית

יעילות - שימוש בטכנולוגיה לשיפור היעילות בארגונך