איכות הסביבה - להציל את כדור הארץ בקלילות


נכתב בהשראת ויקטוריה סקנלן


במרכז המיחזור

תרמו פלאפונים ישנים. כ -130 מיליון טלפונים ניידים נזרקים מדי שנה, והתוצאה היא למעלה מ- 65,000 טון פסולת ― כולל חומרים מסוכנים, כמו עופרת וכספית. מחזר את שלך יש מספר רב של מקומות שממחזרים או מוכנים לקנות את הטלפון יד שניה שלך.
מיחזור בתבונה. החדשות הטובות: בשנים האחרונות החלה עלייה במודעות הכלל עולמית בתחום השמירה על הסביבה. החדשות הלא כל כך טובות: עלינו לעשות יותר ולחסוך אנרגיה רבה יותר . כדי ללמוד אילו פריטים תוכלו להשאיר לאיסוף שולי דרך, וכיצד להיפטר מאלה שאינכם יכולים.
שימוש חוזר בכל דבר. שנה את דעתך וחשוב פעמיים לפני שאתה זורק משהו. שקיות ניילון שניתנות להחלפה שהחזיקו גזר היום יכולות להחזיק עפרונים מחר. אמא אולי תאהב את הסוודר קשמיר הזה שנמאס לך ללבוש. והכלב שלך לא יודע מה ההבדל בין צעצוע לעיסה חדש לזה שאתה מכין לעצמך ממגבות כלים ישנות.
על הכביש
נשאי איתך בקבוק מים. קנו בקבוק לשימוש חוזר שמתאים לאורח החיים שלכם (וארנקכם) ודלגו על קניית בקבוק חדש בכל עצירה בצהריים. זקוקים לסיבה?מחקרים מצאו כי אנו ממחזרים כמות מועטה של בקבוקי פלסטיק לעומת הבקבוקים אותם אנו רוכשים
אל תמתין. מתעכב איפשהו? כבה את המנוע שלך: התנעה במשך כל פרק זמן מסויים שורף יותר דלק מכפי שנדרש כדי להפעיל מחדש את המכונית.
שנה את הרגלי הנהיגה שלך. מהירות מהירה, תאוצות מהירות וגז פסולת בלימה קשה. שמירה על המכונית שלך חוסכת זאת. נסה ליסוע במהירות שלא תעלה על 90 קמ"ש, תדאג למלא אוויר בגלגלים מידי שבוע ובצע בדיקות לרכב שלך מידי מספר חודשים בונוס: תגדיל את יעילות הדלק ותחסוך דלק.
בחנות 
קנה חבילה של מפיות ממוחזרות. אם כל משק בית היה קונה חבילה אחת של מאה אחוז מפיות ממוחזרות, היינו חוסכים מיליון עצים! מספר אסטרונומי ובלתי נתפס שיכול להיווצר בפעולה פשוטה ביותר.
רכשו חולצת כותנה אורגנית. כל חולצת כותנה מסורתית דורשת שליש קילו של דשנים סינטטיים. התלבש חולצת טריקו אורגנית והרגיש כאילו האדמה מעניקה לך חיבוק קטן.
בחר חתולים מתכלים. רוב החיתולים עשויים מחימר בנטוניט, שנכרה ומעולם לא נשבר. אנו זורקים אלפי קילוגרמים מזה למזבלות מדי שנה, ולכן כדאי לחשוב מחדש על מה שאתה קונה.
חשבו על אוכל מקומי. הארוחה האחרונה שלך אולי נסעה מרחק רב של ק"מ כדי להגיע לשולחן שלך. מצא אוכל בקרבתך. שווקים ירוקים, דוכני משק ומרכולים מצפוניים כולם מציעים תוצרת מגדלת מקומית. קנו אותו ותחסכו דלק, צמצמו את הזיהום ותיהנו מאוכל טרי יותר.
הביאו תיקים משלכם לשוק. נשמע ברור, נכון? ובכן, בשנה ממוצעת, אנשים רבים משתמשים בעשרות מיליוני שקיות ניילון, 99 אחוז מהם לעולם אינם ממוחזרים. השאר כמה תיקי בד במכוניתך או קנה זוג תיקים .
לחתוך את האריזה. קנו בחוכמה: בחרו תרכיזים, דלגו על הטמפונים עם מוליכי פלסטיק, תנו לירקות שלכם להתגלגל סביב העגלה (לא עוד שקיות ניילון עבור כל מלפפון), והורידו את המוסיקה שלכם ואל תקנו דיסקים פיזיים.

Comments

Popular posts from this blog

Debating the Obama Presidency by Steven E. Schier

יעילות - טיפים להגברת היעילות התפעולית

יעילות - שימוש בטכנולוגיה לשיפור היעילות בארגונך