נשיאותו של ברק אובמה: הערכה היסטורית ראשונה מאת ג'וליאן זליזר


תיאור מקורי ומרתק של שנות אובמה מקבוצה של היסטוריונים מובילים
בחירתו של ברק אובמה לנשיא האפרו-אמריקני ראשון נראתה בעידן חדש, והוא נכנס לתפקידו בשנת 2009 בציפיות גדולות. אולם עד כהונתו השנייה שלטו הרפובליקנים בקונגרס, ואחרי הבחירות לנשיאות 2016, המורשת של אובמה ובריאות המפלגה הדמוקרטית עצמה הופיעו בספק.

כותבים אלה מציעים הערכות מקוריות להפליא של הנושאים הגדולים שעיצבו את שנות אובמה, כולל הפיגוע השמרני, הגזענות, המשבר הכלכלי, שירותי הבריאות, פשע, סמים, טרור, עיראק ואפגניסטן, הסביבה, הגירה, חינוך, זכויות הומואים, והמדיניות העירונית.

יחד, מאמרים אלה מראים כי הפרדוקס המרכזי של אובמה הוא שלמרות קביעת מדיניות אפקטיבית, הוא לא הצליח לקבל קרדיט על הישגיו הרבים ולא היה בונה מפלגות. באופן פרובוקטיבי הם שואלים מדוע אובמה לא איחד את הדמוקרטים והפעילים המתקדמים כדי להילחם בגאות הנגד השמרנית ככל שמתעצם.
ביקורות עריכה
סקירה
"זליזר ... קורא לסגל מכובד של היסטוריונים להעריך את נשיאותו של אובמה ... מאמרים קוגנטיים, סמכותיים, מציעים תובנות על שמונה שנים רצופות." (קירקוס)
"ספר זה לוכד את הפרדוקס של נשיאותו של ברק אובמה טוב יותר מכל עד כה: חוכמה קונבנציונאלית בצד, אובמה היה קובץ מדיניות טוב יותר מפוליטיקאי. הישגיו מרשימים ורבים ממה שאפילו תומכים רבים תפסו, ובכל זאת מעולם לא הבין לגמרי את החריפות של האופוזיציה שיצר ולא עשה מספיק כדי להילחם בכוחות התגובה שהביאו לניצחון הבלתי סביר של טראמפ. נשיאותו של ברק אובמה תעזור לקוראים להבין את מה שאובמה, למרבה הצער, לא ― עד שהיה מאוחר מדי. "- ג'ואן וולש , מחבר הספרים "מה עניין עם אנשים לבנים?": למצוא את דרכנו באמריקה הבאה
"ככל שנשיאות אובמה הופכת להיסטוריה, להיסטוריונים יש יכולת ייחודית לשים את ההצלחות והכישלונות שלה בפרספקטיבה. זהו כרך עשיר ומגרה מקבוצת חוקרים מכובדת." - אן-מארי סלוטר, נשיא ומנכ"ל, אמריקה החדשה.
"המאמרים בכרך זה הם מהפרספקטיבות הניואנות, היסודיות והחותכות ביותר שטרם ראינו לגבי כהונתו המורכבת, המנוגדת והמצורית של הנשיא השחור הראשון. בין מעטה הרקדנים הפרטיזנים, תיאוריית הקונספירציה וההכרה כי הגדיר את תוצאותיו, ניתוח זה צלול מרשים עוד יותר. אנו נעריך את השלכות נשיאות אובמה עוד שנים רבות ― וספר זה יישאר חלק מכריע מאותו דיאלוג. "- ג'לני קוב, סופר צוות עבור הניו יורקר

פרטי מוצר
גודל הקובץ: 1965 KB
אורך הדפסה: 358 עמודים
מקור מספרי עמודים ISBN: 0691192561
מפרסם: הוצאת אוניברסיטת פרינסטון (13 במרץ, 2018)
תאריך פרסום: 13 במרץ, 2018
נמכר על ידי: Amazon Digital Services LLC
שפה אנגלית
ASIN: B076ZXZN1N
טקסט לדיבור: מופעל
צילום רנטגן:
לא מופעל
Wise Word: מופעל
הלוואות: לא מופעלות
קורא מסך: נתמך
הגדרת סוגים משופרת: מופעלת

ביוגרפיה
ג'וליאן א' זליזר הוא פרופסור להיסטוריה וענייני ציבור באוניברסיטת פרינסטון. הוא המחבר והעורך של ספרים רבים העוסקים בהיסטוריה פוליטית אמריקאית ופרשן ידוע בתקשורת.

Comments

Popular posts from this blog

Debating the Obama Presidency by Steven E. Schier

יעילות - טיפים להגברת היעילות התפעולית

יעילות - שימוש בטכנולוגיה לשיפור היעילות בארגונך