איכות הסביבה - פעולות קטנות שיעשו שינוי גדול בעתיד



נכתב בהשראת: רינקש


1. אם עליכם לנהוג במכונית, וודאו כי היא במצב אופטימלי. מכוניות עם כוונון נוטות להשיג קילומטראז דלק טוב יותר ולשלוח פחות פיח ופליטות לאוויר הגורמות לזיהום ולהתחממות כדור הארץ. במידת האפשר, רכוש רכב חשמלי או היברידי.
2. השתמש בסוללות הניתנות לטעינה מחדש. מצברים שיש לסלק אותם נוטים להסתיים במזבלות,והם עם תכולת רעילות לכדור הארץ. לסוללות נטענות יש אורך חיים ארוך והן גם חוסכות כסף.

3. אל תזרקו לפח מוצרים שאנשים אחרים יכולים להשתמש בהם. כמו שקניות יד שנייה מציעות לך אפשרויות נוחות לדברים שתזדקק להם, אותו עיקרון חל גם על מוצרים שבבעלותך ויכולים להועיל למישהו אחר. תמיד תרמו בגדים, ריהוט ופריטים שונים שמישים שיכולים להיות בעלי ערך לאדם הבא שישתמש בהם.
4. השתמש בתרמוסטט שיכול לכוונן את עצמו. תרמוסטטים אוטומטיים מפחיתים את כמות הזיהום בסביבה מכיוון שלעיתים קרובות משתמשים באנרגיה עודפת ממקורות בלתי ניתנים להתחדשות המזיקים לכוכב הלכת. תרמוסטטים אלה נשארים בטמפרטורה קבועה ונוחה כך שלא תצטרכו לזכור להתאים אותם בהתאם בכדי לחסוך באנרגיה.
5. אל תכבס בגדים שלא לצורך. ההערכה היא שאנו משתמשים ביותר מ 30 ליטר מים לכל מכונה עמוסה בבגדים שאנו שוטפים. פעמים רבות אנו שוטפים בגדים מתוך הרגל במקום צורך. אם הבגדים שלכם לא מריחים או שלא התלכלכו, דלגו על שטיפתם עד שזה הכרחי ורחצו רק כאשר יש לכם מספיק כביסה מלוכלכת.
6. השתמש היטב במכשירים אלקטרוניים. שקול את כל הדרכים בהן אתה יכול למקסם את השימוש בגאדג'טים הדיגיטליים שלך, כולל הטלפון והמחשב שלך. לדוגמה, אתה יכול להשתמש בטלפון שלך כדי ליצור רשימות מטלות במקום לכתוב הערות על נייר. ניתן להירשם כמנויים דיגיטליים למגזינים במקום לקבלם בדואר. 
7. אכל פחות בשר. גם אם אינכם צמחוניים, קיצוץ בשר יעזור לשמור על משאבי הטבע שחיות רבות דורשות, יחד עם המשאבים הדרושים לייצור והפצת בשר. כשאתה קונה בשר, בחר לאכול בשר שגדל והואכל באופן בר קיימא.
8. וודאו כי האינסטלציה שלכם היא במיטבה. תמיד יש לדאוג מייד לדליפות קלות ובעיות אינסטלציה בבית. רק ברז או אסלה דולפים יכולים להשתמש ביותר ממאה גלוני מים ביום!
9. פנה אל פקידי העירייה. שוחח עם נציגים מקומיים ופקידי ממשל על קידום נוהלי בר-קיימא באזור שלך אם מערכת כבר לא קיימת. זה יכול להיות פשוט כמו להקים תחנות מיחזור נגישות בקלות או לעודד את התושבים לתרום לעיתים קרובות יותר.
10. למד כיצד להיפטר מכימיקלים כנדרש. כשאתה שופך פסולת רעילה בניקוז, זה לא פשוט נעלם. לעתים קרובות הוא מוצא את דרכו אל גופי מים גדולים יותר ולא ניתן לסנן אותו. כשנפטרים מכימיקלים בחוץ, אתה מרעיל את האדמה וגרום לכך שצמחים לא מסוגלים לצמוח באותו אזור.

Comments

Popular posts from this blog

Debating the Obama Presidency by Steven E. Schier

יעילות - טיפים להגברת היעילות התפעולית

יעילות - שימוש בטכנולוגיה לשיפור היעילות בארגונך