איכות הסביבה - דרכים מדהימות להצלת הסביבה מהרס יד האדם

נכתב בהשראת: רינקש


הרגלים רעים של בני אדם הם מקור מרכזי להרס סביבתי. למרות שהסביבה כבר סובלת, ישנם דברים שכולנו יכולים לעשות כדי לעזור לאמא טבע לרפא ולצמוח. כשאנחנו מחבקים את המושג "צמצום, שימוש חוזר ומחזור", אנו יכולים ללמוד ברציפות דרכי חשיבה חדשות שיכולות לעזור לנו לחיות בצורה טובה יותר. ביצוע שינויים פשוטים באורח החיים היומי שלנו לא יעלה הרבה אבל יכול להועיל לסביבה.
עם עליית האוכלוסייה התחלנו לשאוב משאבים בקצב גבוה בהרבה מכפי שניתן לייצר מחדש את המשאבים הללו. זה יצר כל כך הרבה לחץ על הפלנטה שלנו עד שהסביבה החלה לסבול מכך וכולנו יכולים לראות את השפעותיה נכון להיום בצורה של התחממות כדור הארץ ושינוי אקלים. למרות שמדינות רבות נקטו במספר צעדים לקידום שימור הסביבה ושיפור הבריאות הסביבתית, אך אלא אם כן אנו לא מצמצמים את צריכת המשאבים שלנו שמוכיחים להיות קטלניים עבור הסביבה שלנו, אנו לא יכולים לספק עתיד בר-קיימא לילדינו.

1. שנה את הדרך בה אתה מתנייד ממקום למקום. השתמש בתחבורה ציבורית, במכונית עם אנשים אחרים, לרכוב על אופניים או לטייל במקומות שאינם רחוקים מאוד. הרגלים אלה טובים עבורך גם מבחינה חברתית וגם מבחינה פיזית. כשאתה בוחר לנסוע בשיטות אלה, פחות גזי חממה יוצאים לאוויר כדי לחמם את כדור הארץ.
2. יש לזכור הרגלי אכילה. תרמו אוכל שאינכם זקוקים לו והשתמשו בשאריות להכנת ארוחות שונות במקום להשליך אותו לזבל. בכל העולם יש רעב ורעב יוצר הרס עבור אנשים רבים. חלקנו שוכחים זאת כאשר מוצאים אותנו מאזור הנוחות המתמדת של האוכל העומד לרשותנו. ככל שאנו זורקים פחות אוכל, עלינו לעזור יותר להזין אחרים ופחות מאמץ על כדור הארץ לייצר כל הזמן יותר ויותר מזון.
3. גדל אוכל משלך או קנה אותו באופן מקומי. גידול אוכל משלך זו חוויה מהנה ויכולה להיות גם טיפולית. מזון המיוצר באופן ביתי או מיוצר באופן מקומי בחוות קטנות הוא גם ללא חומרים כימיים הנוטים להגיע עם המזון שנקנה בסופרמרקטים. ככל שיש פחות חומרי הדברה ואנרגיה הדרושים לגידול מזון לכולם, האוויר והמים יכולים להיות נקיים יותר, יחד עם איכות גבוהה יותר של אדמה.
4. רגישה מוצרים מיד שנייה. קניות יד שנייה מונעות ממך לתרום לייצור המוני של סחורות ופריטים ההורסים את הסביבה על ידי ניצול לרעה של משאבי הטבע. קנו בחנויות חסכוניות וקנו מוצרים משומשים אחרים בכל הזדמנות אפשרית. תקבלו שימוש והנאה באותה מידה מהמוצרים, אך במחיר זול בהרבה.
5. החלף מוצרים סטנדרטיים בגרסאות חסכוניות באנרגיה. לדוגמה, ניתן להחליף נורות מסורתיות במנורות LED בכדי להשתמש בפחות חשמל. באופן דומה, מוצרים עם חותם אישור Energy Star משתמשים בפחות כוח, ובכך דורשים פחות  משאבי טבע לתדלק אותם.
6. קנו מוצרים ממוחזרים. ככל שתרכוש יותר מוצרים ממוחזרים או מיוצרים בשיטות בר-קיימא, אתה נותן תמיכה רבה יותר לחברות ששומרות על טובת כדור הארץ שלנו. זה גם מקטין את הרווח של החברה עבור מוצרים שנעשו ללא אחריות.

Comments

Popular posts from this blog

Debating the Obama Presidency by Steven E. Schier

יעילות - טיפים להגברת היעילות התפעולית

יעילות - שימוש בטכנולוגיה לשיפור היעילות בארגונך