איכות הסביבה - 5 טיפים לשמירה אקולוגית

נכתב בהשראת:  לאמברט קייטי ושרה גלים

1. החלפת לנורות חסכוניות

 נורות פלורוסנט קומפקטיות (CFLs) הן נהדרות. מחזיקות מעמד פי 10 יותר מנורות ליבון והם משתמשים לפחות בשני שליש פחות אנרגיה, אך אפילו ל- CFLS יש בעיות. קשה להיפטר מהם מכיוון שהם מכילים כספית, או נורות לד. הם פולטים אור באורך גל צר מאוד, כך שהם חסכוניים באנרגיה. התחל להחליף את נורות הליבון הישנות שלך כעת בנורות LED (אם עדיין לא עשית זאת). הם אומנם עולים יותר מ- CFL ונורות ליבון, אך נורות LED שוות ערך יכולות להימשך כ- 25,000 שעות בהשוואה לאלף השעות שנורת ליבון עשויה להימשך.

2. הפוך את ביתך לחסכוני באנרגיה

הפוך את ביתך יותר חסכוני באנרגיה (וחסוך כסף). חלונות הבית אחראים על 25 עד 30 אחוז מחום הבית למגורים ואובדן החום. אם הם ישנים ולא יעילים, שקול להחליף אותם. כמו כן, וודאו שבביתכם יש בידוד מתאים. בידוד נמדד מבחינת ההתנגדות התרמית שלו או ערך ה- R - ככל שערך ה- R גבוה יותר, כך הבידוד יעיל יותר. כמות הבידוד שהבית שלך זקוק להם תלוי באקלים, בסוג מערכת ה- HVAC והיכן אתה מוסיף את הבידוד. דברים קטנים יותר שתוכלו לעשות מייד כוללים החלפת מסנן האוויר באופן קבוע כך שמערכת ה- HVAC שלכם לא תצטרך לעבוד שעות נוספות. שמור את טיפולי החלונות שלך סגורים כאשר חם וקר במיוחד בחוץ. אתה יכול גם לשקול להתקין תרמוסטט ֿשיפעל כשאתה לא בבית.

3. אכלו מזונות בר קיימא

כיום, ייצור המזון בקנה מידה גדול מהווה עד 25 אחוז מפליטת גזזי החממה. אז איך אוכלים מזון בר-קיימא? בחירת מזון מחקלאים שמטרתם לשמור על משאבי הטבע ומשפיעים כמה שפחות על האדמה. אכילת דגנים מלאים יותר, ירקות, פירות ואגוזים ופחות בשר אדום ומזון מעובד. גדל פירות וירקות משלך אתה יכול לגדל גן משלך ולקצור את פירותיו בעתיד.

4. שתול עץ (או שניים)

בשנת 2018 של האו"ם דו״ח הפנאל הממשלתי בנושא שינוי אקלים (IPCC) , האו"ם מציע כי עוד 2.5 מיליארד דונם (מיליארד דונם) של יער בעולם עלולים להגביל את ההתחממות הגלובלית ל -1.5 מעלות צלזיוס עד 2050. זה הרבה עצים, אבל אפשר לשתול אחד או שניים, נכון? עץ צעיר אחד יכול לספוג CO2 בקצב של 5 קילוגרם צלעץ. וזה רק עץ צעיר קטנטן. ברגע שעץ זה מגיע לגיל 10 בערך, הוא בשלב היצרני ביותר של אחסון פחמן. ואז הוא יכול לספוג 21 קילוגרם CO2 בשנה. עצים מוציאים גם את כל סוגי הזבל האחרים מהאוויר, כולל דו תחמוצת הגופרית, תחמוצות חנקן וחלקיקים קטנים אחרים. 
5. ותר על מוצרי פלסטיק

הסטטיסטיקה מזעזעת: אנשים ברחבי העולם קונים מיליון בקבוקי שתייה פלסיק כל דקה, והשתמשו עד 5 טריליון שקיות ניילון לשימוש חד-פעמי בכל שנה. בני אדם מכורים לפלסטיק וכמעט אף אחד מהם לא ממחזר. תפסיק לקנות מים בבקבוקים. אמור לא לשקיות קניות מפלסטיק והשתמש במקום בשקיות בד. אל תשתמש בקשיות פלסטיק. שתו מכוס שניתנת לשימוש חוזר במקום כוסית מפלסטיק.

Comments

Popular posts from this blog

Debating the Obama Presidency by Steven E. Schier

יעילות - טיפים להגברת היעילות התפעולית

יעילות - שימוש בטכנולוגיה לשיפור היעילות בארגונך