איכות הסביבה - 3 דרכים טכנולוגיות עוזרות לנו להציל את הסביבה


נכתב בהשראת: נבין גוגשין

1. פיתוח טכנולוגיות אנרגיה מתחדשת

אחת הדרכים המשמעותיות ביותר לתרום לחיסכון בסביבה היא ייצור ושימוש בר-קיימא של משאבי האנרגיה הזמינים. בגלל אי-ההתחדשות של דלקים מאובנים כמו פחם, נפט וגז טבעי, חוקרים מגלים דרכים חדשות לייצר אנרגיה בעזרת טכנולוגיה. עם זאת, הפקת אנרגיה בטכנולוגיה כוללת שלושה היבטים עיקריים: אחסון, רשתות אנרגיה, וייצור חשמל. אחסון אנרגיה כולל פיתוח פתרונות אחסון בעלות נמוכה לאנרגיה בצורה של סוללות מודרניות ותאי דלק משופרים. כמה דוגמאות לפתרונות אנרגיה יעילים בטכנולוגיה הם תאי דלק, סוללות ליתיום, אחסון אנרגיית מימן וקולטני אנרגיה תרמית.

2. הצלת חיות בר בסכנת הכחדה

מדעני הסביבה החלו להתמקד בתיקון האיזון האקולוגי שנגרם על ידי בני אדם. כחלק אינטגראלי מהמערכת האקולוגית, כיום הטכנולוגיה נמצאת בשימוש נרחב בהצלת חיות הבר. כמה מהאמצעים שננקטו ברחבי העולם להגנה על עולם החי הם:
צווארונים חכמים משובצים GPS, מטרים וחיישנים כדי לעקוב אחר מינים בסכנת הכחדה כמו קרנפים ופילים ניטור מרחוק של צלילי טבע ורעשים לאיתור כל נזק טורף או מצוקה טבעית מבוססת SIM קולרים לחיות ליד בתי גידול אנושי כדי להפחית קונפליקטים אנושיים בעלי חיים טכניקות סידור כדי להציל מינים בסכנת הכחדה ממחלות חשוכות מרפא כמו מסרטן מזל"טים שימור לעקוב ולפקח אחר אזורים של יער פראי לכל אסונות טבע כמו שריפות יער שיכולים לגרום חיות להיהרג אנליטיים לניבוי עבור בעלי חיים כדי לאסוף מידע על כל מין על פני כדור הארץ ולעבוד בצורה מקיפה בהגנה עליהם.

3. אימוץ אורח חיים חכם יותר

המהווה חלק משמעותי מהאקולוגיה, האדם מצא דרכים לחיות אורח חיים בטוח ובר-קיימא לעזרה לסביבה. בתים חכמים הדוגלים בחיים ירוקים ובפסולת פחותה צוברים פופולריות בימינו. בתים אלה עובדים על חיישנים מתקדמים המסייעים בחיסכון באנרגיה בפעילויות יומיומיות. בדרך כלל מופעל על ידי מקור אנרגיה מתחדשת, הם עוקבים אחר נוכחותם של אנשים בבית לקבל החלטות שיכולות לעזור בחיים בר-קיימא. הם גם משתמשים במערכות ניהול פסולת טבעיות בשיטות מיחזור מובנות, וכך מייצרים פסולת פחותה.
מכוניות חכמות פותחו באותם קווים שתורמים להפחתת זיהום הרכב הקונבנציונאלי וחוסך אנרגיה. מכוניות חשמליות כמו טסלה דגם 3 עובדות על סוללות נטענות היעילות ביותר להפצת האנרגיה לחלקי הרכב. בדו"ח נאמר כי באנרגיה אלו מכוניות חסכוניות כ -62% מהספק המנוע לגלגלי המכוניות ואילו מכוניות קונבנציונאליות השתמשו רק ב- 17-21% מכלל האנרגיה, ובכך הופכות אותן ליעילות כמעט פי שלוש ממכוניות רגילות הפועלות על דלק.
יש הרבה דרכים אחרות לתרום לשימור הסביבה בעזרת טכנולוגיה. מרבית היישומים הללו נמצאים בשימוש נרחב והביאו לשינויים משמעותיים. עם זאת, ניתן להגדיל את האפקט הזה אם הטכנולוגיה מיועדת לפנות להרבה אנשים לחנך ולהכשיר אותם ביישומה כמיטב יכולותיה.

Comments

Popular posts from this blog

Debating the Obama Presidency by Steven E. Schier

יעילות - טיפים להגברת היעילות התפעולית

יעילות - שימוש בטכנולוגיה לשיפור היעילות בארגונך