איכות הסביבה - 5 דרכים שאתה יכול לעזור לסביבה כבר עכשיו

1. תעד את הנסיעות שלך

תחשוב על זה כמו יומן נסיעות, אלא שאתה לא צריך לנסוע לשום מקום שדורש דרכון. פשוט יומן של היכן, מתי וכמה זמן נסעת יכול לעזור לך לאתר את הנסיעות שאינן נחוצות בדיוק (או שאפשר לשלב אותן עם נסיעות אחרות), ובכך תוכל לקצץ את השימוש בדלק ובפליטת הגז.

2. תכנן תוכנית מסודרת לקראת השבוע

רובנו יודעים שלא ללכת רעב בסופרמרקט (חמש שקיות דוריטוס? הכרחית לחלוטין.), אך התמודדות עם המעברים ברשימה יכולה גם למנוע מאיתנו להעמיס את העגלה עם פריטים שאנחנו פשוט בסוף נזרוק. הרעיון הטוב ביותר הוא לתכנן את ארוחות השבוע מראש, להבין אילו מרכיבים נדרשים לכל אחד, ולכתוב את כולם ברשימה. כל עוד אתה דבק בפועל בתכנית הארוחות, לא צריך שיישאר הרבה אוכל!

3. עקוב אחר המוצרים אותם אתם זורקים

התחל לרשום רשומה שבועית של כל פריט מזון שאתה זורק לפח. ככה, תוכלו לשים לב לדפוסים (למשל, כל שבוע אתם זורקים חצי ליטר של חלב מקולקל) ולשרטט את הרגלי הקניות שלכם בהתאם. אפליקציות מסוימות יכולות לעזור בכך שתודיע לך מתי משהו במקרר שלך עומד לפוג.

4. תרמו את המזון המיותר שלכם למטבחי אוכל

אם טרם התאמתם את רכישות המזון השבועיות שלכם להרגלי האכילה שלכם , חשבו פעמיים לפני שאתם זורקים את המאכלים אשר טרחתם בהכנתם. לרוע המזל ישנם אנשים ומשפחות נזקקות ברחבי הארץ אשר באמת יעריכו את המזון שרציתם לזרוק לפח האשפה. התחל במציאת מרכז תרומות מקומי בעירך ושאל אותם אילו סוגים של תרומות מזון הם מקבלים.

5. הבנת תאריכי תפוגה


חשוב להבין מה תאריכי תפוגה של מוצרי מזון, כך שבסופו של דבר לא זורקים כיכר לחם טובה לחלוטין. תאריכי התפוגה מתייחסים למעשה לאיכות המוצרו לא לבטיחותו. ויש הבדל בין התווית לבין "שימוש" (התאריך בו המוצר מתחיל לאבד את איכותו וטעמו.) יש המון טכניקות שאתה יכול להשתמש בכדי להאריך את חיי המדף של כל מה שבמטבח שלכם, כמו לשמור את המזון במקרר ובמקפיא וכאשר אתם מגיעים מהסופרמרקט השתדלו לשים במקרר את כל המצרכים הדורשים קירור בזמן.

Comments

Popular posts from this blog

Debating the Obama Presidency by Steven E. Schier

יעילות - טיפים להגברת היעילות התפעולית

יעילות - שימוש בטכנולוגיה לשיפור היעילות בארגונך