Skip to main content

NLP - מהי תכנות נוירו-לשונית?

Woman, Girl, Percent, Prices, Shopping

תכנות נוירו-לשונית היא מערך מיומנויות החושף את סוג התקשורת החשובה ביותר – מבפנים ומבחוץ.

מהי תכנות נוירו-לשונית?

נוירו: הכוונה למוח, במיוחד לגבי האופן בו מצבי הנפש (והגוף) משפיעים על התקשורת וההתנהגות. NLP מלמד דרך מובנית של צפייה במצבי נפש וגוף, פיתוח מפות נפשיות המראות כיצד דברים קורים ואיך לשנות מסלול.

לשוני: המשמעות היא שמצבי הנפש והגוף שלנו מתגלים בשפה ובתקשורת הלא מילולית שלנו. שפה היא הכלי בו אנו משתמשים בכדי לקבל גישה לעבודה הפנימית של הנפש. דפוסי שפת תכנות נוירו-לשונית מלמדים אותנו כיצד לגשת למידע לא מודע שיישאר מעורפל ובלתי ניתן לדעת אחרת.

תבניות: הכוונה ליכולת לשנות את מצב הנפש והגוף שלנו. במידה ושמעתם על המונח ״פועל על טייס אוטומטי״, למישהו שעבר הכשרה של NLP, משמעות הדבר היא שאתה חי על פי התבניות שלך, המורכבות ממחשבות, רגשות, תגובות ואמונות. מישהו שעבר הכשרה בתכנות נוירו-לשונית יודע כיצד תוכניות כאלה מובנות בתודעה ואיך לגשת אליהם דרך שיחה או שפת גוף כך שניתן לשנות תוכניות מיושנות והתנהגויות לתבניות שבסופו של דבר יעבדו על טייס אוטומטי.

איך NLP עובד בחיים האמיתיים?

במהלך שיחות, רובנו מקבעים מילים. מה הפירוש של המילים שיוצאות מהפה לאדם מסוים? כבר מזמן הוחלט כי מילים הן ההיבט הכי פחות משמעותי בתקשורת, שהן מספקות רק 7% מהמסר.

לדוגמה, כשמישהו אומר שהוא מוכן לעזור לארגן מפגש חברתי, אבל הקול שלו שטוח והבעת הפנים נראית כאילו הזמינו אותם לערב של עינויים… ברור שמשהו אחר קורה. המילים אמרו משהו אחד, אך התקשורת הלא מילולית – 93% האחרים – אמרו משהו אחר.

שאר 93% מהתקשורת. NLP היא מערכת להבנה ושימוש בתקשורת החשובה באמת. שלוט בתקשורת לא מילולית ואתה הופך למאסטר תקשורת!

אבל הנה משהו עוד יותר מעניין:

רוב האנשים לא מבינים שתקשורת עשויה מהרבה יותר מאינטראקציות בין אנשים. קיים עולם שלם של תקשורת בתוך הנפש והגוף. החיים הפנימיים – הלך הרוח, הגישה והרגשות – הם סוג פעיל של תקשורת.

התקשורת החשובה ביותר היא לא בין אנשים אלא בתוך אנשים.

תקשורת פנימית היא מיומנות חזקה של תכנות נוירו-לשונית, אשר נודעה במקור כלימוד מבנה החוויה הסובייקטיבית. זה נכון לומר ש- NLP מפרק את המתרחש בין האוזניים כדי שנוכל לעשות עם זה משהו בונה. הנה טעימה מאיך שזה עובד.

נניח שיש שהזמנתם אנשים לארוחת ערב ואתם מרגישים מתוחים במיוחד. לא בטוח למה. הכל נראה בסדר, ואתם מרגישים טוב. מתרגל NLP מיומן יכול להבין כיצד ליצור את המצב המתוח הזה ברגעים ספורים. הכל קשור לאופן שבו אתם מתקשרים עם עצמכם מבפנים.

התפלגות NLP של תקשורת פנימית

תקשורת פנימית עשויה תמונות, צלילים ורגשות. כשאתם מפנים את תשומת לבך פנימה, מחפשים את מה שאתם רואים ושומעים בפנים, הנה דוגמה למה שאתם עשויים לגלות בזמן ארוחת הערב: רואים את הבית מבולגן כשמגיעים אורחים, קול פנימי שאומר "הם ישנאו את ארוחת הערב״, אתה יושב לבד בבית כי אף אחד לא הגיע וכו׳. כנראה שלא הייתם מודעים לכל ערוצי התקשורת הפנימיים. אם אתם מרגישים מתוחים לגבי ארוחת הערב, אתם בוודאי מדמיינים כמה רע זה יכול להסתדר ולהגיב לתמונות ולצליל הלא מודע הזה. הרגשות המתוחים הם מראה של הערוצים האחרים.

כשאתם מודעים לאופן בו אתם יוצרים בצורה מושלמת הלך רוח שאינו רצוי, ניתן לשנות את זה. 

תכנות נוירו-לשונית מציעה ספרייה רחבה של שיטות לשנות את הלך הרוח שלנו ברגע שנזהה אותה. בעזרת שינוי התקשורת הפנימית כך שתרגיש טוב יותר הוא היבט התבניתי של NLP.

לשיחת ייעוץ ללא עלות חייגו 0502277155 או השאירו פרטים

Comments

Popular posts from this blog

Debating the Obama Presidency by Steven E. Schier

יעילות - טיפים להגברת היעילות התפעולית

יעילות - שימוש בטכנולוגיה לשיפור היעילות בארגונך