מכירות - 3 דרכים שהוכחו מדעית להביא את הבוס שלך להסכים לרעיונות שלך








נכתב בהשראתו של שרה וובר

מהיר - חשוב על דבר אחד שישפר את עבודתך.


אולי אתה מעוניין לעבוד מהבית פעם בשבוע, להוביל פרויקט חדש או לקבל קידום. יש לך סיבות מוצקות מדוע זה יועיל לך ולצוות שלך, אבל זה לא תמיד מספיק כדי לשכנע את הבוס שלך.


הסיבה לכך היא האופן בו אתה מעלה את טענתך, משפיע על מידת יעילותו. חברות רבות ערכו ניתוחים לשוניים על מאות דגימות תקשורת מגדולי המנהיגים בעולם כדי לגלות כיצד כמה מהאנשים המצליחים ביותר בונים את טיעוניהם.


מסתבר שהגישה להישען על עובדות והיגיון בכל דיון אינה הגישה הטובה ביותר. עליכם לדעת מתי להשתמש בפניות לרגש ואינטואיציה. וכדי לראות את התוצאות הטובות ביותר, עליכם להשתמש בשלוש הטקטיקות הבאות וליישם אותן במצבים הנכונים.


1. מצב: אתה רוצה לשנות מדיניות חברה
אסטרטגיה: רזה על הרגש


אם אתה רוצה לעבוד מהבית בכל יום שישי - או מבקש מהבוס שלך לשנות את קוד הלבוש הקפדני, או לשפר את מדיניות חופשת ההורים - התמקד בפניות רגשיות. מכיוון שלעתים קרובות החלטות מסוג זה מרגישות מופשטות ,הדרך הטובה ביותר להביא את הבוס למחוז חפצך היא לגרום לו או לה להרגיש מעורבים באופן אישי.


מחקרים הראו שכאשר אנו משתמשים בשפה רגשית כדי להבהיר את הנקודות שלנו, המאזינים יכולים לראות את ההודעות בעיני רוחם וכי הם נוטים יותר ליישר את חשיבתם לשלנו.


דוגמה לבקשה נכונה מהבוס לעבודה מהבית:


הייתי רוצה לדון באפשרות לעבוד מהבית יום בשבוע. לרוב, העובדה שאנחנו מדברים על בעיות ומקפיצים רעיונות אחד מהשני באמת הופכת אותנו לצוות מגובש ויצירתי יותר. עם זאת, לעתים קרובות אני מתקשה להחליף קו מחשבה כאשר אני מתבקש ולהיתמקד במשימות עצמאיות. אני רוצה להיות שם עבור חברי לקבוצה שמישהו יעלה שאלה. ואני מרגיש אנטי-חברתית אם אני שם את האוזניות שלי כל היום.
עבודה מהבית פעם בשבוע, ללא פטפוטים או הסחות דעת נוספות, תעזור לי להניח את הראש ולצלול עמוק בעבודתי. לאחר מכן, אחזור למשרד ואוכל לתת את תשומת ליבי המלאה לפרויקטים שיתופיים.


טיעון זה משכנע מכיוון ששיתפת כיצד סביבת העבודה גורמת לך להרגיש באופן יחסי. אתה רוצה שהבוס שלך יחשוב "אני מבין את זה", מכיוון שהוא יהפוך אותם פתוחים יותר לפתרון המוצע שלך.






2. מצב: אתה רוצה לרוץ את פוינט
אסטרטגיה: פנייה לאינטואיציה


כאשר אתה רוצה לשכנע את המנהל שלך לאפשר לך להוביל פרויקט, האסטרטגיה הכי טובה הינה לשחק לאינטואיציה של הבוס. הניתוח שלנו מראה שזו הגישה הנפוצה ביותר שמצליחים אנשים לנקוט,
כשאתה חושב על זה; זה הגיוני לחלוטין.


כדי לגרום למישהו לצידך אתה צריך לשכנע אותו לסמוך עליך על ידי בניית אמון. מותגים עושים זאת על ידי ציטוט פרסים ופרסום ביקורות נלהבות מלקוחות מובילים, ותוכלו לאמץ טקטיקות דומות שיעזרו לדחוף את "תחושת הבטן" של הבוס לטובתך. המגרש שלך יישמע כך:


אני נרגש מהתוכניות שלנו לארח כנס בהמשך השנה, ורוצה לדון בחוד החנית במאמץ. כידוע, תכנון אירועים היה היבט קבוע של העבודה האחרונה שלי, ותכננתי שם משהו דומה. בנוסף, הלקוחות המקומיים שלנו נהנו מארוחת הרשתות שארגנתי ברבעון האחרון - ואשמח להציע ערך כזה בסולם גדול בהרבה.


על ידי הדגשת הצלחות וציטוט של אחרים המאמינים בעבודה שלך, אתה מטפח את האמון שעשוי להנחות אותך. באופן אינטואיטיבי, "פשוט הגיוני" לאפשר לך להוביל את הפרויקט.


3. מצב: אתה רוצה קידום
אסטרטגיה: טען טיעון לוגי


פניות לוגיות יעילות ביותר עבור קהלים המכירים היטב את עבודתך וערכך. כשאתה מבקש מהבוס שלך העלאה או קידום, הוא או היא מחפשים עובדים מנוסים בעלי פוטנציאל הצלחה גדול. שלא כמו במקרים קודמים, זה לא מספיק לציין שזה יהפוך אתכם למאושרים יותר, או שאנשים אחרים אוהבים את העבודה שלכם.


המטרה שלך היא להראות מה שווה לך, כדי לעשות זאת עליך להוביל עם היגיון. המשמעות היא נתונים קונקרטיים, מחקר וסטטיסטיקה. התחל לסקור את הביצועים שלך עם נאום כזה:


השנה יישמתי מערכת דיווח אוטומטית שחסכה לי שש שעות בשבוע. זה איפשר לי להתמקד בפעילויות שעזרו לחברה לחתום חוזה עם חמישה לקוחות חדשים ולגדל שמונה חשבונות קיימים בממוצע של 12%. על סמך הערך שכבר הוספתי לחברה, והאסטרטגיה שבניתי כדי להגדיל את הצמיחה הזו ב- 25% בששת החודשים הקרובים, הייתי רוצה לבקש מכם להגדיל את השכר שלי ב -5%.


הבוס שלך דואג לשורה התחתונה של החברה שלך, כך שהדגמה קונקרטית של איך הוספת לזה היא הדרך הטובה ביותר לשכנע אותו או אותה לתת לך העלאה. כאשר הם בודקים את המספרים, הם יחשבו גם על אלה ששיתפת.


לבקש מה שאתה רוצה יכול להיות מרתיע. אבל בחירה בטכניקה הנכונה ואסטרטגיות לפני שתבקש תעזור לך לנהל שיחה מרשימה - ולהגדיל את סיכויי ההצלחה שלך.






Comments

Popular posts from this blog

Debating the Obama Presidency by Steven E. Schier

יעילות - טיפים להגברת היעילות התפעולית

יעילות - שימוש בטכנולוגיה לשיפור היעילות בארגונך