יעילות - 10 טיפים מוכחים לשיפור יעילות עובדים








1. תמריצים כלכליים לכל העובדים

וודאו כי התמריצים שלכם חלים על כל שכבות העובדים, ולא רק על עובדים בכירים. אם אתה רוצה שכל עובדייך יהיו מחויבים להצלחת העסק שלך, עליך בהחלט ליישם תמריצים בריאים. כדי להצדיק את העלות, ודא שתוכנית התמריצים שלך קשורה ליעדי רווחים או הכנסות ספציפיים.


טיפ: שקול כרטיסי מתנה, תוכנית נקודות למזומן או הנחות, הגרלות או הנחות בביטוח בריאות


2. משוב משמעותי


אנחנו לא מדברים רק על משוב חיובי, אנחנו מדברים על משוב אמיתי- וזה יכול לכלול תחומי שיפור. החלק החשוב הוא מסירת משוב משמעותי, משוב שעוזר ומעודד באמת לעובדים ומסייע להם לבצע שינויים חיוביים. משוב צריך להיות תמיד מתחשב והכי טוב שהוא יעשה על בסיס קבוע כדי לוודא שהעובדים שלך בדרך הנכונה.


טיפ: שימו לב לשפת הגוף שלכם. הוספת הנהונים וחיוכים למשוב משדרת אותות חיוביים. גם טון הקול חשוב. תרגל מסירת משוב עם עמית מהימן ובדוק אם הם יכולים לזהות סימנים שליליים שאינך מודע אליהם.


3. כבד את העובדים שלך קודם כל מהיותם בני אדם


יש הבדל בין לכבד עובדים רק על העבודה שהם עושים לבין לכבד אותם כפרטים ... ואתה יכול להמר שהעובדים שלך יכולים להבין את ההבדל. עובדים פרודוקטיביים הם עובדים שמרגישים שמכבדים אותם כלפי האנשים שהם.
זו אסטרטגיה פשוטה אך יעילה מאוד לא רק להגדיל את תפוקת העובדים במקום העבודה, אלא לטפח עובדים שלא יחשבו פעמיים מעבר לך.


טיפ: עודדו עובדים להביע את דעתם בישיבות. אל תדבר עליהם או תנתק אותם. שבח רעיונות טובים.



4. השתחרר מאיסורי אינטרנט


השימוש בפייסבוק בעבודה אינו הגורם הבסיסי לביצועים גרועים של עובדים. חוסר כבוד, תמריצים ויעדים ברורים הם כל הגורמים הגורמים לעובדים לבזבז את זמנם ברשת בשעות העבודה. הגבלת השימוש באינטרנט רק תוסיף דלק לאש הבוערת.


כמו כן, מתן האפשרות לעובדים להשתמש באינטרנט כרצונם מאפשר להם לפתור בעיות הקשורות לעבודה בדרכים חדשניות. יתר על כן, מדיה חברתית היא כלי שיווקי נהדר לעקוב אחר מתחרים.


טיפ: היה ברור מהי גלישה תקנית ומהי לא. הסבירו מה הוגן מבחינת השימוש במחשבים לשימוש אישי ומה לא.

5. הכשר את כל רמות הניהול


אל תכשיר רק את ההנהלה הבכירה, אלא גם מנהלי ביניים ומפקחים. לעתים קרובות המנהלים עוזבים לעבודות אחרות בעקבות הצעהב מפתה וכו', מנהלי הביניים והמפקחים שנמצאים בשלב מוקדם יותר בקריירה שלהם, זקוקים נואשות לאפשרויות ההדרכה וקורסים לשיפור יכולותיהם.


טיפ: אם הכשרה רשמית היא יקרה מדי, תנו להם קצבה לקורסים מקוונים, קניית ספרים או השתתפות  בכנסים.
תגמלו עובדים שלומדים בעצמם.


6. תמיכה בעובדים


תמיכה ממנהל יכולה להופיע במובנים רבים, אך יש דבר אחד משותף: העובדים יהיו אסירי תודה על כך.
המשמעות של תמיכה יכולה להיות החלפת ציוד לא יעיל או מיושן של עובד, תמיכה באיזון בין חיי עבודה ומתן תמיכה רגשית כאשר העובד היה היעד לביקורת בלתי הוגנת. תמיכה כאשר העובדים זקוקים לה היא דרך עוצמתית לשיפור המורל והנאמנות במקום העבודה.


טיפ: התייחסו לעובדים שלכם. אם העובד עובר תקופה מאתגרת, דבר על דרכים בהן התמודדת עם מצב דומה. אל תפחד לחשוף את החולשות והפגיעויות שלך.


7. הגדר יעדים ברורים


אחת האסטרטגיות הטובות ביותר להגדלת תפוקת העובדים במקום העבודה היא לוודא שהעובדים יודעים בדיוק מהן מטרותיהם. הגדר כללים וציפיות ברורים ומדוע הגדרת המטרה. השתמש ביעדים באופן שווה במחלקות, או בחברה כולה, כך שאיש לא ירגיש מוצלח.


חשוב לא פחות מיעדים ברורים הוא קיום אסטרטגיות אם עובדים אינם עומדים ביעדיהם. הגדר בדיקות קבועות כדי לעקוב אחר ההתקדמות וקבע ייעוץ עם עובדים שאינם פרודוקטיביים. חשוב מאוד לבדוק בדיוק מדוע העובד לא מצליח. 


טיפ: אתה יכול להגדיר מעקב אחר אתרים ואפליקציות שעובדיך מבלים בהם הכי הרבה זמן, כך שעובדים יוכלו לראות טוב יותר איפה הם מבזבזים את זמנם ובעקבות זאת העובדים ינסו לשפר את הפרודוקטיביות שלהם לאורך היום.





8. הגדל את ההלל וההכרה


אם עובד עושה משהו שמרוויח שבחים והכרה, אל תתנו להזדמנות לעבור אתכם. ההכרה יכולה למעשה להיות מניע טוב עוד יותר מכסף, לפי פורבס.


טיפ: היה ספציפי בשבחיך ואל תתן לזמן לעבור בין המעשה הטוב לשבח. היו גם רגישים לאדם: חלקם נהנים משבח בפרהסיה וחלקם מעדיפים שבח בפרטי.


9. קבע שעות הפסקות מוגדרות לעובדייך


אי מתן הפסקות אינה נוהג השורר בניהול אפקטיבי. כולם זקוקים להפסקה, בין אם היא קצרה או ארוכה יותר,
יתר על כן ההפסקה עוזרת בשיפור תפקוד המוח. זה יכול להיות פשוט כמו שהבנת העובדים זקוקים להפסקות ביום העבודה על מנת להתעסק בדבריהם האישיים, לנוח מעט ,לאכול לשוחח עם עמיתיהם לעבודה וכו'.


טיפ: הכנס זמני הפסקה ליומנים של עובדים ועודד אותם להשתמש בזמן הזה כדי להרגע ולשאוב כוחות.
למשל לאחר ארוחת הצהריים הפסקה קלה.


10. הניהול הבכיר צריך לשמש דוגמה לכלל עובדיו


המורל במקום העבודה תלוי בעובדים המכבדים את ההנהלה הבכירה. אם הם מכבדים ומעריצים את מנהיגיהם, העובדים יתלהבו יותר מהעבודה שלהם. מנהיגים צריכים לפעול באופן שהם מצפים מהעובדים שלהם לפעול או שהעובדים ישימו לב לכך ובבמהירות.


טיפ: הימנעות מביצוע שעות נוספות רבות ואי מתן דוא"ל לעובדים בכל שעות היממה. חשוב גם לבעלי עסקים להודות בטעויות שלהם, להקשיב לעובדים ולעולם לא להחליט על פסק דין מהיר.





Comments

Popular posts from this blog

Debating the Obama Presidency by Steven E. Schier

יעילות - טיפים להגברת היעילות התפעולית

יעילות - שימוש בטכנולוגיה לשיפור היעילות בארגונך