יעילות - באיזה סגנון ניהול עלייך לבחור בכדי להיות יעיל יותר








המנהיגים היעילים ביותר משתמשים בארבעה סגנונות ניהול, בדרך כלל בשילוב של כמה מהן. סגנונות מסוימים הם פרודוקטיביים יותר מאחרים, תלוי במצב. כעת נעבור על כל אחד מהסגנונות:


הכי יעיל


הסגנון הסמכותי
סגנון ניהול זה הוא היעיל ביותר, מנהיג זה הוא איש חזון "תקיף אך הוגן" המכווין את עובדיו באופן ברור וארוך טווח. גישה זו עובדת במרבית סביבות העבודה, במיוחד כאשר העסק חסר כיוון.


הסגנון השותף
המטרה של מנהל מסוג זה היא ליצור הרמוניה בין העובדים, לשמור על כולם מאושרים. סגנון זה טוב במיוחד לשלוף מארגז הכלים הניהולי שלך כשאתה בונה צוות, צריך לשפר את המורל או לטפח תקשורת טובה יותר.





הסגנון הדמוקרטי
סגנון השתתפותי זה נועד לבנות הסכמה ומחויבות בקבוצה. הסגנון הדמוקרטי אולי יעיל ביותר עם עובדים מנוסים יותר, יכול לתרום למורל גבוה ולהרגשה שלכולם יש חלק בהצלחת העסק.


סגנון האימון
סגנון ניהול יעיל ביותר, המטרה העיקרית של סגנון האימון היא לטפח התפתחות מקצועית ארוכת טווח בקרב עובדיהם. סגנון זה עובד בצורה הטובה ביותר עם עובדים בעלי מוטיבציה גבוהה שרוצים לצמוח. זה מאתגר כאשר המנהל מנוסה פחות ועשוי להיות פחות יעיל עם עובדים בעלי ביצועים ירודים.


פחות יעיל


סגנון הכפייה
סגנון הניהול השולט ביותר דורש מהעובדים לעשות את מה שהבוס אומר להם.
עובדים לא לומדים הרבה מהגישה הזו ויכולים להיות מתוסכלים מכך שאינם בעלי אוטונומיה.
בדרך כלל יש להימנע ממנה, אם כי זה יעיל כאשר יש משבר לגיטימי.


סגנון הקצב

מטרת סגנון זה היא להשלים משימות בסטנדרט גבוה מאוד. מנהל החלפת צעדים לוקח על עצמו משימות רבות כך שיוכלו להפעיל שליטה רבה יותר על התוצאות ומצפה מהעובדים לעקוב אחריו. זה יכול ליצור סביבת עבודה לא טובה ומורל נמוך בקרב העובדים.








Comments

Popular posts from this blog

Debating the Obama Presidency by Steven E. Schier

יעילות - טיפים להגברת היעילות התפעולית

יעילות - שימוש בטכנולוגיה לשיפור היעילות בארגונך