יעילות - כיצד להפיק את המרב מיום העבודה שלך




נכתב בהשראת פיליס קורקי


חושב שאתה יכול לעשות יותר על ידי ג'אגלינג של משימות מרובות בו זמנית? נסה להתקשר לעבודה שלך תוך כדי הקלדת דואר אלקטרוני ובדיקת עמוד הפייסבוק שלך. אתה עשוי להרגיש כאילו אתה פרודוקטיבי, אך סביר להניח שלא תעשה אף אחת מהמשימות האלה ביעילות.


לכולנו יש רוחב פס קוגניטיבי מוגבל - מספר המחשבות והזיכרונות שאנו יכולים להחזיק במוחנו בכל זמן נתון. המוח שלך אולי משלה את עצמו במחשבה שיש לו יותר יכולת ממה שיש לו באמת, אבל הוא באמת עובד קשה במיוחד כדי להתמודד עם מספר מחשבות בבת אחת כשאתה עובר מתעסק עם מספר משימות במקביל. היכולת שלך לעשות דברים תלויה באיזו מידה אתה יכול להתמקד במשימה אחת בכל פעם, בין אם זה למשך חמש דקות או שעה.


שגיאות נוספות ופחות יצירתיות - כשאתה מבצע ריבוי משימות אתה נוטה לטעות יותר. כשאתה מתעסק עם מספר משימות במקביל, על הרשתות העצביות של המוח שלך לחזור לאחור כדי להבין איפה הן הפסיקו ואז להגדיר מחדש. פעילות נוספת זו גורמת לך להאט, ושגיאות הופכות לסבירות יותר.




הניסיון לבצע ריבוי משימות גם פוגע ביצירתיות .חשיבה חדשנית באמת מתעוררת כאשר אנו מאפשרים למוחנו ללכת בדרך הגיונית של מחשבות ורעיונות קשורים, והדבר סביר יותר כאשר אנו יכולים להתמקד במסלול נפשי יחיד לתקופה ממושכת.
המוח הוא כמו שריר: הוא מתחזק עם השימוש. כמו בפעילות גופנית, ככל שנחזק את הקשרים הנפשיים שלנו על ידי התמקדות במשימה אחת להדרה של כל האחרים, כך נוכל לבצע טוב יותר.


למיטב יכולתך, הגדר סביבת עבודה המעודדת ביצוע משימה אחת בכל פעם. כנראה שזה לא מציאותי לחשוב שאנחנו יכולים להקציב שעות בכל פעם למשימה יחידה, אבל אפילו התחייבות לביצוע משימה למשך חמש דקות יכולה להניב יתרונות פריון.


להלן מספר שינויים קטנים שתוכלו לבצע:


הסר את הפיתוי: 
התנגד בפועל לדחף לבדוק מדיה חברתית לא קשורה בזמן שאתה עובד על משימה. עובדים מסוימים עשויים להזדקק להרחיק לכת ולהתקין תוכניות נגד הסחת דעת, החוסמים את הגישה לאתריםהממכרים ביותר באינטרנט לתקופות מוגדרות.


עבדו על מסך אחד בלבד:
הרחקו את הטלפון הנייד וכבו את הטלוויזיה במידה והיא דולקתי.


צא לטיול קצר:
אם אתה מוצא את עצמך מאבד פוקוס לעיתים קרובות או לחילופין קורא את אותו המשפט שוב ​​ושוב או אם דעתך כל הזמן נודדת מהנושא - קום והסתובב בקצרה. טיול קצר במשרד יכול להרים את מצב הרוח שלך, ויעזור לך להתמקד מחדש במשימתך


עבודה במרווחי זמן שונים: 
קבע טיימר לחמש או 10 דקות והתחייב להתמקד במשימה שלך במשך פרק זמן זה. אז הרשו לעצמכם דקת הסחת דעת, כל עוד תחזרו למשימה לעוד חמש או 10 דקות.



Comments

Popular posts from this blog

Debating the Obama Presidency by Steven E. Schier

יעילות - טיפים להגברת היעילות התפעולית

יעילות - שימוש בטכנולוגיה לשיפור היעילות בארגונך