יעילות - "חוק שתי הפיצות" - סודו של מייסד אמזון ג'ף בזוס לפגישות אפקטיביות



Image result for jeff bezos

 ArielAharoni.com



השראה: תוכן על ג׳ף בזוס

פגישות עבודה נחשבות לרוב לבזבוז זמן. לכן, לג'ף בזוס יש כלל אצבע כדי להבטיח שהפגישות בהן הוא משתתף יהיו פרודוקטיביות.

ישיבות עבודה הן בזבוז זמן ידוע לשמצה, ולכן עליכם לעבוד בחוכמה כדי למנוע מהם לבלוע כל היום. אלה רגעים חשובים שאתה או עובדיך יכולים להשקיע במשימות יעילות יותר.

מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס, נמנע מפגישות מיותרות, אך כאשר יש פגישה שהוא לא יכול להימנע ממנו, יש לו שיטה שאמורה להגדיל את היעילות שלה. פשוט: ככל שיותר אנשים ישתתפו בפגישה, כך תפחת תפוקתם, ולכן בזוס אינו מוכן להשתתף בפגישות בהן שתי פיצות לא יספיקו להשביע את מספר המשתתפים בפגישה.

בזוס הוא לא הראשון להבין שפגישות מרובות משתתפים מערערים את היצירתיות. "על פי ההערכות, עבודה בקבוצות קטנות עוזרת לחסל גורמים שפוגעים בחדשנות כמו חשיבה קבוצתית ובזבוז זמן", כתבה מבקרת העסקים רחל ג'ילט.

גורמים נוספים שיעזרו להפוך את הישיבות לשימושיות יותר כוללים מנחה חזק, כללים נוקשים ובדיקה מוקדמת שהדיון רלוונטי לכל המוזמנים.

יתרה מזו, ד"ר אדריאן פרהאם, פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת קולג' בלונדון, כתב במאמר שפורסם בכתב העת Psychology היום כי תמיד טוב לתזמן ציפיות לפגישות: ד"ר אדריאן פרהאם: "תמיד תכנן והפיץ את הנושאים שיעלו בפגישה. הבהיר מדוע ישנם נושאים שנכנסו ואחרים שלא, והחליטו מראש מה יהיה אורך הפגישה".

חוק בזוס אמנם מתייחס למספר המשתתפים, אך תוכלו להתייחס לעצותיו תרתי משמע ולהזמין שתי פיצות לפגישות כל כמה שנים. פיצה משפרת את הכל.

Online Shopping, Amazon, Shop, Shopping, E Commerce

Sponsored Images  

 ArielAharoni.com



Comments

Popular posts from this blog

Debating the Obama Presidency by Steven E. Schier

יעילות - טיפים להגברת היעילות התפעולית

יעילות - שימוש בטכנולוגיה לשיפור היעילות בארגונך