יעילות - גורמי מפתח בתכנית ייצור




תכנון אפקטיבי תלוי בהבנה מושכלת של פעילויות מפתח שיזמים ומנהלי עסקים צריכים ליישם בתהליך התכנון. הנה כמה דוגמאות:


בדוק מה צפי השוק


כדי לתכנן בצורה יעילה תצטרך להעריך מכירות פוטנציאליות באמינות מסוימת. לרוב לעסקים אין מספרים מוצקים על מכירות עתידיות. עם זאת, אתה יכול לחזות מכירות על סמך מידע היסטורי, מגמות שוק או הזמנות מבוססות.




בקרת מלאי כערך עליון


יש לקבוע רמות מלאי מהימנות המזינות את החברה ורצוי שתהיה מערכת מלאי שתפקח בגאון על כך.


זמינות ציוד ומשאבי אנוש


זהו פרק הזמן המותר בין תהליכים כך שכל ההזמנות זורמות בתוך קו הייצור או השירות שלך.
תכנון הייצור עוזר לך לנהל זמן פתוח, להבטיח שהוא מנוצל היטב, תוך הקפדה שלא ליצור עיכובים. התכנון אמור למקסם את היכולת התפעולית שלך אך לא לחרוג ממנה. זה גם חכם לא לתכנן את הקיבולת המלאה ולהשאיר מקום לסדרי העדיפויות והשינויים הבלתי צפויים שעלולים להתעורר במהלך הדרך.


קביעת צעדים ופרקי זמן סטנדרטיים


בדרך כלל, האמצעי היעיל ביותר לקביעת שלבי הייצור שלך הוא למפות תהליכים לפי הסדר שהם מתרחשים ואז לשלב את הזמן הממוצע שנדרש להשלמת העבודה. זכור כי כל השלבים אינם מתרחשים ברצף וכי רבים עשויים להתרחש בו זמנית.


לאחר השלמת מפת התהליכים (הרצף בו יתקיימו כל התהליכים), תבינו כמה זמן ייקח להשלמת התהליך כולו. במקום בו העבודה חוזרת או דומה, עדיף לתקנן את העבודה והזמן הכרוך בכך.
תעד פעילויות דומות לשימוש עתידי והשתמש בהן כקו בסיס לקביעת נתיבים וזמנים עתידיים. זה ייעל את תהליך התכנון שלך בצורה משמעותית.


בשלב מפת התהליכים תוכלו לזהות באילו דרכים תוכל לפעול כדי למנוע בזבוז זמנים וכספים, לקצר את התהליך ולשפר את התוצר המוגמר.

נהל את גורמי הסיכון ודאג שהם לא ינהלו אותך

הערך אותם על ידי איסוף מידע היסטורי של עבודה דומות, פירוט הזמן, החומרים והתקלות בפועל.
כאשר הסיכונים הם משמעותיים, עליך לבצע ניתוח מעמיק ולוודא כי מתקיימות בקרות בכדי לחסל או למזער אותם. וזאת בכדי ללמוד ולקבוע דרכים להקטין בעיות אפשריות בפעילות העסקית שלך.





Comments

Popular posts from this blog

Debating the Obama Presidency by Steven E. Schier

יעילות - טיפים להגברת היעילות התפעולית

יעילות - שימוש בטכנולוגיה לשיפור היעילות בארגונך