מכירות - 8 דרכים להגיד 'לא' אז לומר 'כן' למה שהכי חשוב







1. הרץ כל הזדמנות באמצעות מבחן לקמוס.


בעבר חשבתי כי אמביציה פירושה להשאיר שום אבן ללא היפוך, לא לקוח פוטנציאלי, קשר או עופרת בלתי מנוצלים.אך כעת, הבנתי:


יש לנו רוחב פס מוגבל - שחיקה היא מציאות אמיתית ונכה.
שמירה על איזון של עבודה, מערכות יחסים, ספורט ותרגול רוחני (מבחינתי זה מדיטציה, יוגה והיות בטבע) אינה רק בריאה אלא גם מביאה לעבודה באיכות גבוהה יותר.
התבוננות בתמונה הגדולה זו אסטרטגיה טובה יותר מאשר קבלת החלטות ברגע - שלעתים קרובות נובעת מתפיסה מבוססת פחד של החמצה.


אני מנהל כל הזדמנות, בקשה, מפגש או מזמין באמצעות מבחן לקמוס:
האם זה יניע אותי קדימה בקריירה שלי? האם זו דרך לתת שירות?
האם זה מטפח אותי באופן משמעותי נפשית ורגשית? האם זה הדדי עבור מישהו שעשה משהו בשבילי?


אם זה לא נכלל באחת מהקטגוריות האלה, אני עובר בנימוס כדי שאוכל להיות זמין ולהגיע באופן מלא להזדמנות שתעשה זאת. 


2. צור תגובה אוטומטית שאומרת 'לא' עבורך.


ניסיתי ללמד את עצמי לומר "לא" לשרת את ה"כן "הגדול יותר לאורך השנים אך מצאתי שהנכונות שלי לרצות אחרים ולהסכים למטח הבקשות שלהם ללא הפסקה טבועה עמוק מדי במערכת שלי.
דוא"ל היה העבריין הגדול ביותר; אני נותן לעצמי "מצויין" למאמץ, אבל "נכשל" לביצוע. נגעל מחוסר המשמעת שלי בתחום הקריטי הזה, שכרתי עוזר שיגיד לי "לא" עבורי ויישמתי את התגובה האוטומטית הזו.


כדרך להימנע מהסחות דעת אלקטרוניות, אני כבר לא משתמש במחשב שלי ואסתתר במערה בהרי ההימלאיה. עם זאת, אם אתה צריך להגיע אלי, אתה יכול לעשות זאת על ידי יונת המוביל.
אמנם בדרך כלל לוקח שבועות להגיע ליונים מובילים לטיבט, אך אימנו את שלנו להשיג 20X את מה שהם חשבו שאפשר ... אז ההודעה שלך צריכה להגיע תוך יום.


3. אמור 'כן' רק לפגישות עם מטרה ברורה ומדוייקת.


אל תפחד לומר "לא". למדתי שזו אחת הדרכים הטובות ביותר להציב גבולות ברורים ולהתמקד במה שחשוב באמת. חשוב במיוחד שיהיה לך עוזר שהוא שומר סף של זמנך. עוזר נהדר מכיר את לוח הזמנים, סדר העדיפויות והזמינות שלך טוב יותר מכם.


כמנכ"ל, אני מקבל הצעות והזמנות רבות להשתתף בישיבות ללא מטרה ברורה ומדויקת. למרות הערכה, הזמן הוא המצרך היקר ביותר שלנו, ולכן עלי להקצות אותו בחוכמה. אם למשהו אין מטרה, אני פשוט לא יכול להתחייב.


הסוד שלי לאנשים לא לאכזב הוא להיות עם צוות תמיכה נהדר. לעיתים רחוקות אני מתזמן פגישה שלא ברצוני לקיים. העוזר שלי מקבל מידע רב ככל האפשר על ההזמנה או ההזדמנות, חוקר את האדם או החברה לפני שהוא מציג לי אותו, כך שנוכל להגיב בהתאם.






4. שבט את עצמך כדי לספק ערך.

הנה הפרדוקס: שאלות מדויקות מעוררות תשובות מהורהרות. עם זאת, רוב הבקשות הנכנסות מעורפלות מכיוון שאנשים זקוקים לעזרתכם בבהירות; למרות שאתה יכול לעזור, לענות על כל בקשה אין אפשרות להחליף לוגיסטית.


בכל פעם שאני מקבל בקשה לא ממוקדת או בירור כללי, אני מגיב בספציפיות קיצונית כדי ליצור בהירות. במקום לומר "לא", אני מפנה אנשים למשאב שעונה על שאלות כלליות דומות.


לדוגמה, לאורך השנים המשכתי לשאול את אותה שאלת נדל"ן טקטית שהתחפשה לבקשת פגישה מעורפלת. אחרי שניהלתי את אותה שיחה עשרות פעמים עצרתי ויצרתי חבילה מקיפה של משאבים.


התגובה שלי עכשיו? "כפי שאתה יכול לדמיין, אני מקבל את השאלה הזו לעיתים קרובות ... אז ביליתי מספר שעות בפירוק נושא זה יצרתי עבורך תוכנית על סרטון וידאו, פודקאסט ופוסט בבלוג מפורט".


5. שכור "מנהל מספרים".

שורש ההצלחה העסקית שלך הוא היכולת הבסיסית לומר "כן" למה שחשוב ו"לא "לכל דבר אחר. שניים מהדברים החשובים ביותר שלמדתי הם: האחד, "לא" הוא משפט שלם ואינו צריך להסביר, ושניים, כשאתה אומר "כן" למשהו, אתה מכחיש משהו אחר.


הבנה ברורה של סדרי העדיפויות שלך - ולוח השנה המשקף אותם - הופכת את האמירה "לא" לקלה, אפילו אם אתה נתקל בקושי לומר זאת. לוח שנה פתוח הוא מסוכן; זה צריך להיות מלא במשימות החשובות ביותר שלך. קשה לומר "כן" כשאין לך זמן פנוי.


לבסוף, שכירת "פושע פוגעני" למסך את שיחותיי ולהגיב להודעות הדוא"ל שלי התבררה כבלתי יסולא בפז. התייחסתי אליה בבדיחות ל"מנהלת המספר שלי ". היא ידעה את סדרי העדיפויות והיעדים שלי; תפקידה היה לשמור על זמני ומשימותי מוגנות מפני העיסוק הטריוויאלי של אחרים.


6. סדר את לוח השנה שלך באופן מסודר ותתהנל לפיו.


יצירת ערך ובניית עסק נובעת רק מתשומת לב ממוקדת ומשמעת. למרות שפספסתי זמן חברתי מענג, אמירת "לא" להזמנות והסחות דעת אפשרה לי להגיד "כן" להצלחה יוצאת דופן. כך תוכלו גם:


האחד, הקימו את לוח השנה החברתי שלכם שלושה חודשים בכל פעם. אני משתמש גם בלוח השנה כדי שאוכל לרשום הערות. אני מסתכל על ההזמנות שלי ואז קובע מי אני לא יכול לפספס. במקביל, אני מסתכל על הפרויקטים שלי ומרכיב את לוח הזמנים החברתי והעסקי שלי כמו פאזל שלא יסולא בפז.


שתיים, חלק את לוח הזמנים הרבעוני שלך לשבועות. זמן הוא המשאב היקר ביותר שלך; צור גבולות לשבוע שלך לגבי מה שאתה רוצה להשלים. אני עוקב אחר המטרות שלי במהירות על ידי אסטרטגיות ניהול זמן:
אני מכבה את הטלפון שלי, מתנתק מבדיקת אימיילים ונמנע ממדיה חברתית כדי להבטיח שאשלים פרויקטים בצורה קלה, ללא מאמץ ויעילה.




7. תרגלו לדחות אנשים.


הדרך הטובה ביותר להשתפר בכל דבר היא תרגול! התחל לתרגל את התגובות האלה ברגע זה:


  • "לא תודה."
  • "לא, לא כרגע."
  • "לא, אני לא יכול."
  • "אני לא זמין."
  • "לא, לא מעוניין."
  • "לא."



החלט עכשיו מה אתה מוכן לוותר על ידי אמירת "כן" - פרודוקטיביות, כסף, זמן משפחתי או פעילות גופנית? אל תחכה עד שתשאל. אמור "לא" לשום דבר שלא מוסיף ערך לחיים או לעסק שלך. 


8. החליטו במהירות.


לבקש משהו זה קשה. אולי זה הזמן, הכסף או הדעה של מישהו. הייתי משני הצדדים, אז תעריך את המאמץ כשמישהו מושיט את ידו. תמיד עזור למישהו כשאתה יכול. אם אינך יכול, הדבר הטוב ביותר שאתה יכול לעשות לכולם הוא לתת תשובה מהירה.



Comments

Popular posts from this blog

Debating the Obama Presidency by Steven E. Schier

יעילות - טיפים להגברת היעילות התפעולית

יעילות - שימוש בטכנולוגיה לשיפור היעילות בארגונך